tisdag 5 februari 2013

Club-Mate i Vasastan


På det kära podd-temat inköpsvanor: 

Sällan har jag köpt så många exemplar av samma dryck, och släpat hem till Sveavägen. Brämhults apelsinjuice brukar jag köpa max tre åt gången. Mjölk och starköl, samma antal, ungefär. Och bortser man från ett riktigt stort parti Riesling till en Oktober-fest i höstas, brukar jag inte heller handla vin i lika stora mängder som mitt senaste, och allra första, helt egenhändiga inköp av Club-Mate, från butik på stan.

Ja, nu glömmer jag visst ta folkölen i beaktning. Den kommer ju också i fyrpack, och den köper jag titt som tätt. Men den kan ju inte riktigt räknas, för den har man ju redan vant sig vid. 

Hur som helst reser det här frågan om var i Vasastan jag fann den här stimulerande och uppiggande drycken. Efter vissa efterforskningar sprang jag på ett större lager på gamla kära Metro Baronen, korsningen Odengatan-Döbelnsgatan, och numer en ständigt växande Ica-butik. Det efter att ha kikat på clubmatesweden.se. Återstår nu att se om “man gewöhnt sich dran” till den här bekantskapen även hemma vid.

1 kommentar:

Axel sa...

Snyggt gjort Davas!