fredag 1 februari 2013

Alea iacta est

SUS IF har utmanats att delta i en miniturnering på Stadshagens uppvärmda konstgräs nästa fredag den 8/2 kl 20.30-22.00. Det är Der Bomber i Oranje som står som arrangör. Undertecknad svarade ett väldigt effektfullt och blixtsnabbt JA bara inom loppet av sekunder efter att inbjudan damp ner i inkorgen. Så nu hoppas jag förstås att några fler än jag själv kan också. Klicka ja på bokat-mejlet! Upplägget är sjumannaspel på halvplan 1x25min, fyra lag, alla möter alla dvs tre matcher för SUS totalt, totalbäst lag vinner. Planen är alltså uppvärmd så endast en ny istid kan hindra att detta slag blir av. Det är oklart vilka de andra två lagen blir, men SUS är favoriter till slutsegern.

Nu ser SUS-kalendariet ut såhär för de närmaste tio dagarna:

Söndag 3/2 Träning Brännkyrka 20.30-22.00
Måndag 4/2 Premiär för SUSPOD S02E05: En Tid Av Ensamhet
Tisdag 5/2 Världspremiär för Leppens video på STJD
Fredag 8/2 Guld i miniturnering på Stadshagen
Söndag 10/2 Träning Brännkyrka 20.30-22.00


4 kommentarer:

Davas sa...

Spännande. Men angreppssättet till hela turneringen som förts på tal i mailtråden om detta spektakel, kanske är aningen hysterisk, och inte så "slow"?

Nu ska jag dock klicka "JA", och sluta jävlas.

Davas sa...

Steff i målet – vilken comeback!

Axel sa...

Underbart!!!!!!!!!

Axel sa...

Du kan ha en poäng Davas, jag tror jag tappade fokus där en smula.