lördag 30 april 2011

SUS-KFK 1-3 (0-1)

SUS-KFK 1-3

Målet: Björn (Max)

Gula: Björn

Ja, vad säger man? Det blir så här ibland, helt enkelt. Tycker vi skyller på underlaget som visserligen är mjukare och finare i år, men strävare. Va fan, bollen stannar ju! Men ok, vi säger grattis till segern KFK. Ni gjorde det bra.

Nu, ett par snabba reflektioner: KFK är helt klart ett bättre lag i år. Ett antal nya spelare och ett slags medvetet spelsystem. Detta kombinerat med en närmast genant dålig inledning av SUS ledde till bortaledning, 0-1. Samtidigt som vi kan unna KFK segern, så måste vara ärliga här. Från matchminut 15 var det BARA SUS. Den som i en kommentar här nedanför sa att SUS inte hade några klara chanser måste ha rökt crack. Sällan har SUS haft fler avslut under en halvlek. Undertecknad hade själv fyra lama skottförsök, varav ett i helt öppet läge inne i straffområdet. Skottet strax utanför. Ettan for omkring som Il Cyclone i KFKs straffområde och serverade medspelare efter medspelare med öppnande passningar. Bra Ettan. Björn bröt igenom och var en tåspets från 1-1. Träffade målvakten istället. Ett antal hörnor svepte längs mållinjen. Utan resultat. Irriterande.

0-1 i halvtid kändes helt osannolikt och de flesta var nog relativt säkra på en snabb kvittering i andra.

Istället sköt deras minst sympatiske forward (edit: det visar sig i kommentarerna att han ÄR sympatisk och dessutom rolig - hatten av), lika oväntat som snyggt, in 0-2 via ribban. Va fan!?

Nåväl. SUS maler på. Våg efter våg svepte in över och igenom KFKs virriga mittfält, och skott efter skott avlossades. Varför gick inte bollen in? Bolljävel. Till slut gör KFKs försvar ett misstag för mycket och praktisk taget ger bollen till SUS i eget straffområde. Björn sätter 1-2. Viss lättnad.

Davas blir skadad och ungefär där tar orken slut. De tar tillfället i akt att göra mål igen när SUS, efter det tusende anfallet, inte orkar jobba hem. KFK EDIT: 3-1 målet gjordes av just Olof... Han fick en djupledsboll från kanten, tog med sig den, sprang ifrån försvaret, rundade målvakten, väntade in backarna och la in den i nät.. Påminner om Henke Larssons 4-0 mot Bulgarien -94.. =)

De får en straff. Henke kniper den. Enkelt.

(Skulle fö. Vara kul om Elgen eller annan spelare från back in the day kom förbi någon gång och såg Henke in action. Om de kisade lite skulle de se Pigge framför sig.. Lång och gänglig. Skäggig. Säker.)

Linus har en hyfsad (!) chans på slutet men utöver det var SUS vid det här laget relativt slut.

Huvudsaken är att alla VET att SUS var bättre och att revanschen kommer att smaka bra. Jojje slet som ett djur. Henke räddade SUS vid mer än ett tillfälle när de rann igenom på slutet, Chrille – som i år tycks kliva fram som SUS bäste spelare – gjorde ännu en supersolid insats. Många var bra. SUS är lite tunna framåt när inte Danne är med, så är det bara. Med oändliga möjligheter att vinna en förkrossande seger kan SUS bara skylla sig själva och samtidigt gratulera KFK till första segern på tre och ett halvt år.

Reload.

13 kommentarer:

Olof KFK sa...

Tack för bra match! Inget snack om att ni ägde bollen till 75 %, men även jag, med mina färgade KFK glasögon, måste anmärka på att era chanser till största del bestod av långskott. Dåligt riktade sådana också. Med det sagt, inget snack om att ni lika gärna kunnat vinna matchen med ett par mål. Den här gången hade vi, efter 3,5 år, turen med oss och det tackar vi för!

För övrigt tycker jag att KFKs väldigt vackra tredje mål förtjänar en målande beskrivning i matchrapporten! =0)

Björn sa...

ingen bra match men lysande matchrapport!

jag gjorde målet, nästan så jag kunde missat läget då jag hade krampkänning i båda vaderna... riktigt usel rensning av deras back som går direkt till mig.

dessutom ett gult kort till mig.

Axel sa...

Helt korrekt beskrivning av matchen!

Rickard KFK sa...

Ber om ursäkt för att jag skrev anonymt tidigare, (det var jag som tyckte SUS inte hade jätteklara målchanser) helt enkelt en klantig miss av mig bara, ungefär som straffen igår.... =)

Kan oxå be om ursäkt om det är så att jag inte är särskilt sympatisk på plan hehe, jag är för inne i det helt enkelt, men jag tycker det var, som nästan alltid, en ganska trevlig match..

Lycka till mot NSK!

Axel sa...

Hatten av för Olof och Rickard. Det var en väl genomförd match av KFK, med ett smått otroligt 2-0-mål.

Johan seidefors sa...

Jag minns faktiskt inte 1-3 målet, men om någon av er orkar skriva ett par rader så lägger vi in det i rapporten. for real.

Rickard KFK sa...

3-1 målet gjordes av just Olof... Han fick en djupledsboll från kanten, tog med sig den, sprang ifrån försvaret, rundade målvakten, väntade in backarna och la in den i nät.. Påminner om Henke Larssons 4-0 mot Bulgarien -94.. =)

Daniel sa...

Även om det var riktigt jobbigt att stå vid sidan och se hur det bara inte ville sig inne i straffområdet för SUS igår så är det ju kul att KFK vaknat till såväl på plan som på in-ter-net!

Daniel sa...

För övrigt en genial matchrapport.

Henke hade straffen hela vägen - kändes aldrig farligt. Dock chanslös på 1-2...

Anonym sa...

Fan jag är så spelsugen nu...

RZL !!!

max sa...

Vill minnas att det var mitt inlägg som ramlade ner framför fötterna på Björn. Med tanke på min insats på deras ledningsmål så försöker jag hitta ngt gott i det hela med en assist.
:(

max sa...

Angående 3-1 målet så var det väl inte så svårt att springa ifrån försvaret när det var uppe i anfall till 2/3 och det bara var jojje kvar och bollen gick över honom.

Men en bra dragning på henke och ett stabilt avslut.

max sa...

Tack för assistpoängen. :)