lördag 16 april 2011

Solklar seger i premiären: 4-1

11 kommentarer:

Johan seidefors sa...

hallå! varför regnar det inte in kommentarer? SUXXE!

Måljonas sa...

Exakt, var fan är alla andra?

Måljonas sa...

Tycker förresten att vi gjorde en stabil insats igår. Snipers var riktigt bra första kvarten och tog inte helt oförtjänt ledningen. Vi kvitterade omedelbart och tog därefter över resten av första halvlek. Andra halvlek var lugn och vädret var finare än spelet. Sus tog fem(?) kort för snack utan att det var en ful match, bara märkliga domslut.

Tycker att det ser bra ut inför den fortsatta säsongen. Den stora uppslutningen bådar gott. Ang motståndarna så tror jag att de kommer göra en bättre säsong än när vi mötte dem senast, de är inte lika ojämna och kan förhoppningsvis ta 3 poäng mot exv Kronis.

Davas sa...

Succé!

Björn sa...

Ja, succe!!!

Anonym sa...

Kul att spela i går. Ledsamt att höra deras gnäll på vårt gnäll hela tiden dock.

/Ettan

Axel sa...

Hur ofta vänder ett lag ett 1-0 underläge till 4-1 seger? Inte så särskilt ofta. Det är klart att det var succé, vi borde kanske satt två-tre till men vi sparar dom kassarna till andra matcher längre fram.

SUS var också formidabelt gnälliga under matchen och Ettan tar det till en ny nivå när han nu gnäller på att dom gnällde på att vi gnällde. Och när jag tänker på det så innebär det jag just skrev att jag gnäller på att Ettan gnällde på att dom gnällde på att vi gnällde... Svindlande!

SirMoose sa...

2011 kommer bli året då SUS bara gör det som krävs. Igår kunde vi onekligen gjort en handfull mål till om vi haft lite skärpa. Men, som Axel skrev, dessa sparar vi.

SUS gnäll är alltid befogat och följer generellt kvaliteten på vårt spel. Första kvarten var vi rätt dåliga och då gnäller vi. Sen var vi bättre och då avtog gnället. Jag är rätt nöjd med att få ett gult för att jag reagerade på att Patrik fick gult för att han reagerade. Långa gnällkedjor i SUS.

Men man ska inte ta bort Chrilles och Max gula för våldsamt spel. Heder till dem!

Danne = Raul, Forever

Johan seidefors sa...

hrmpf! mitt gula var också för våldsam tackling som träffade hälsenan! rätt ska vara rätt. visserligen gnällde jag också mest av alla och fick fyra "det här är sista chansen" tillsägelser, men inget gult för snack.

max sa...

Hade jag inte fått gult kort för våldsamt spel så hade jag gnällt till mig ett kort för att jag fick ett kort för våldsamt spel.

Davas sa...

Jag tror att jag var nära ett gult för gnäll, i samband med att Snipers målvakt inte varit i närheten av att få kontroll på bollen vid ena stolpen, men domaren trots allt blåste av. Tror dock inte domaren riktigt mäktade med att både hala fram det gula, och ta till sig liknelsen mellan deras målvakt och en hjälplös skalbagge som hamnat på rygg. För han gick liksom bara och tog sig åt bröstfickan, utan att få upp det där gula – samtidigt som fiskarna sam runt, varv efter varv.

Ett väldigt dåligt målvaktsingripande var det också. Och det kanske han visste med sig.