tisdag 12 februari 2008

FÖRST BUSH VS. GORE; NU HAGLUND VS LUNDBERG

Minns ni det amerikanska valet 2000? En smutsig historia med borttappade och delvis omräknade röster. Där Al Gore faktiskt fick fler röster totalt än George Bush, men ändå förlorade valet. Det var The Supreme Court som till sist bedömde att Floridas omräkning av rösterna skulle avbrytas och att det första utslaget, att George Bush vunnit, skulle gälla.

Fast forward till 2008, där nu återigen världens blickar vänds mot en potentiell skandal.

Bakgrunden är bekant för läsare av SUS TILLS JAG DÖR. Alla (ja, ALLA) vill bli Mr 10 000, Mr 20 000 och nu senast alltså, Mr 30 000. Kriterierna är enkla, den som under ett besök på sajten ser att räknaren visar "30 000" tar en skärmdump och skickar in till redaktionen. Den makabra situation vi nu står inför, med två bilder som visar samma sak, borde inte kunna inträffa... i ett modernt samhälle!

Axel Haglund skriver:
Det här är det största jag vunnit någonsin, eller näst största efter Stockholm open för en månad sen. Har inte haft tid att kolla STJD idag förren nu och så kommer man in på sidan, läser inlägget om trettitusen-gränsen från imorse, skrollar neråt missmodigt men fryser till när man ser siffrorna som i eldskrift: 30 000. Kändes lite som när Kalle öppnade sin chockladkaka. Nu är man ju bra spänd på vad priset ska bli.


Jonas Lundberg å sin sida kontrar med ett lakoniskt:
Vi ses på söndag!


Axel Haglud argumenterar, nu med ett illa dold hot i botten:
Vafan! Jag hade ju också 30 000 när jag gick in på sidan. Johan får va ensam tävlingsledning men jag mejlade ju före jonas vilket kan bevisas. Bra jobbat iallafall jonas. Ses på söndag, hur det än blir med detta.

Varpå Jonas Lundberg först tycks ge med sig:
Spännande. Känns väldigt SUSkt på något sätt att vinna tävlingen och ändå komma tvåa.
För att sedan i ett ps. lägga till:
PS.Vill passa på att göra tävlingledningen uppmärksam på tidpunkten för besök #30.000(vilken syns på skärmdumpen). Detta skedde naturligtvis en stund före det att bilden skickades vidare till tävlingsledningen...

Tävlingsledningen måste fatta ett beslut och kan dessvärre inte ta hänsyn till det imponerande faktum att Jonas i sin skärmdump hade hela tio öppna program/dokument (inklusive I-Tunes); vilket tyder på avancerad förmåga till multitasking, värdig en landslagsmålvakt. Istället ser vi till det obestridliga faktum att det var Axel som mailade först, och den som sa't han va't i det här fallet.

Vinnare och härmed utnämnd till den officielle Mr 30 000 på SUS TILLS JAG DÖR är Axel Haglund.

5 kommentarer:

SirMoose sa...

Fyrklövern, liksom Bush, använder sig av sin makt och visar tydliga prov på maktmissbruk, översitteri och förakt mot folket.

Men vem är jag att dömma?

Anonym sa...

Justitiemord. Detta är inte slut.

Daniel sa...

Maktmissbruk när det är som bäst. Johan är givetvis garanterad en plats i startelvan efter detta. Nu saknas det bara att Domeij svindlar bort lagkassan - GLÖM INTE ATT BETALA MEDLEMSAVGIFTEN!

Vad sägs om att kräva fram en skärmdump som visar klockan på Axels dator också?

Kan det ha ngt att göra med att Axel antagligen satt på en Mac? De verkar ju ha bra bildredigeringsprogram menar jag...

Anonym sa...

Lagkassa? GLÖM INTE ATT BETALA MEDLEMSAVGIFTEN!

Axel sa...

Jag är så jäkla glad för det här! Jag vill tacka alla som stöttat mig genom alla år. Jag visste att det här envetna bloggandet en dag skulle leda till något bra, men att man skulle gå och bli Mr 30 000 med hela svenska folket, det kunde man ju bara drömma om. Förstår att det känns tungt för dig Jonas, du får göra en film av nån powerpointpresentation och bli känd på det istället.