fredag 1 februari 2008

Dagens citat

Dagens citat levererades en varm vårmorgon för ett par år sedan, troligen runt 2002-2003. SUS hade gjort en utmärkt säsongsupptakt, var obesegrade och slogs i toppen. Dagens motstånd denna lördagmorgon var något mediokert lag av typen Västerbron, Dovas eller liknande. Lätt bakfulla men säkra på vår egen förträfflighet släpper vår egen Dr Haglund följande uttalande:

- Kom igen, nu går vi och ställer ut skorna.

Och ja, givetvis slutade matchen med en klar förlust efter en mycket slö och oinspirerad SUS-insats.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dr. Haglund borde veta att bollen är rund! Annars kanske Sauter kan lära honom det, troligen har han sagt det ett antal gånger på radion?

Axel sa...

Hehe, jag far ta pa mig den dar torsken. Och antagligen ett antal till. I min iver att motverka att det ska vara for allvarligt kan jag ibland ga for langt.

Daniel sa...

Jag tycker, rent principiellt, att det alltid ska vara vår inställning inför varje match - och att vi ska vara så pass bra att vi ska komma undan med det...