lördag 23 februari 2008

Dagen S

Idag spelar SUS IF SVASS, en anrik inomhusturnering på Lidingö. SUS har medverkat i turneringen många gånger men aldrig vunnit på riktigt. Ett år vann SUS på låtsas. Det var efter att SUS åkt ut i gruppspelet som det diktades ihop en lögn om att vi egentligen vunnit alltihop. Osanningen höll sig under hela säsongen innan alltihopa avslöjades i en stort uppslagen artikel i SUS-nytt. Arkitekterna bakom falskspelet var ändå nöjda eftersom den påhittade segern ändå varit inspirerande för de spelare som inte varit med och därigenom varit bidragande orsak till framgångsvågen som gick genom säsongen. Förra året föll SUS på straffar i finalen.

Den som vill följa turneringen gör det bäst från läktaren i Hersby sporthall. Ett annat alternativ är naturligtvis att följa händelseförloppet, minut för minut på SUS TILLS JAG DÖR.

5 kommentarer:

Johan seidefors sa...

var är rapporteringen? jag sitter här i miami och väntar...

Björn sa...

än så länge bara frukost, kaffe och två smörgåsar med ost för mig...

Anonym sa...

Sent, men jag har bil. Åker från Gullmars. Ring mig på 0730 80 70 90, om intresse finns!

Daniel sa...

jag är laddad. Sitter med ytterkläderna på, startklar, trots att det är över 10 minuter till avfärd.

Daniel sa...

och här verkar jag bli sittandes medan Jonte åker omvägar för att plocka upp Chrille som försovit sig. Ingen bra start...