tisdag 16 september 2014

Lite om KTH


SUS motståndare på söndag KTH FC, eller Sveriges Kungligaste Fotbollslag som dom kallar sig, verkar vara ett helt nystartat lag med studenter från KTH. Laget saknar i sig koppling till hovet så termen kunglig används nog här mer som i "fan va kungligt att svepa en öl på fem sekunder". Laget verkar otroligt ungt, samtliga i truppen är mellan 22 och 27 år gamla. Hittills i år har dom presterat bra på fotbollsplan och ligger för närvarande på andraplats i serien. Senaste mötet med SUS var jämnt och vanns lite turligt av KTH FC med 2-0. SUS lagkapten lär i samma match ha fått en grundlig utskällning av seriens snällaste domare, oklart dock vad saken gällde. Det blir säkert en rolig match och förutsatt att vi har Kerouac i mål så kan vi räkna med minst en pinne till SUS.

/F

7 kommentarer:

Daniel sa...

Härligt, Axel. Känner att ditt skrivande har nått nya, oanade, höjder! Du har liksom fångat upp lite influenser av Johans något säregna stil och kombinerat det med ditt eget, redan förfinade, skriftspråk.
SUS utvecklas - på och vid sidan av plaan...

Axel sa...

Tack Daniel, vad glad jag blir! Helt korrekt analys att Seidefors är influens numero uno, förstås.

Johan seidefors sa...

är ni ironiska nu?

Johan seidefors sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Axel sa...

Nej, inte det minsta. What would JS write? brukar jag fråga mig. Har jag inget svar så hittar jag på något eget, och det är rätt ofta tyvärr. Jag är helt ärlig och tror många håller med om att JS inlägg ÄR the soul of STJD.

Björn sa...

Håller med här! Hoppas än på ytterligare ett inlägg i kategorin jobbJS möter fotbollsJS.

Björn sa...

Och förresten, 5 sekunder när man är i 22-27 årsåldern. Det låter som en stabil SUS-seger till helgen!