tisdag 26 augusti 2014

KFK-SKANDALEN

Okejrå, jag tar väll och lägger ut the factz om skiten som "went down" i våras. SUS försäsong var rätt keff och jag hade fan inge lust att sköta laget alls i den där vevan. Man tänkte att helvete vicken jobbig säsong det här blir! Fuck! Inte en jävel verkade ha lust o komma på matcherna liksom.. Ja det var sjukt segt faktiskt. Har fan för mig att jag avgick efter träningsmatchen mot Oranje till o me men det bet inte på styrelsen, jag fick fortsätta ändå. Ja jag va less men premiären närma sig ändå. Jag var sjukt skraj att vi inte skulle få ihop en elva äns. men plötsligen börja folk höra av sig liksom. Ingemar ställde upp i mål å samma dag som matchen va så texta han att han skulle ta me sej uffe jernberg, en gammal susare som lirade för tjuge år sen senast va. Whatever tänkte jag, jag hade tappat alla spärrar, klart han ska me! Har för mej ja kolla me han i omlädningsrumme att du hör till sus fortfarande va? o han ba ja. Jag kladdade ner hans namn och p nummer på spelarpapret till dommarn. Sen lira vi matchen, vann ju rätt enkelt liksom 1-0 typ, leppen nicka målet. jag ba vafan va skönt SUS äger! Uffe gjorde två inhopp tror ja o han va ju skitbra för sin ålder, typ felfri, men han lira nog bara en kvart totalt liksom. OK, jag va skitgla å tänkte att fan va bra, SUS is BACK. Åsså fortsatte säsongen med kul stämning och hela den biten. Men efter några veckor så får man ett brev från förbundet liksom, Ni torska era poäng för uffe hade inte licens asså!!! Man ba HELVETE!!! Jag skrev o böna o bad, Snälla förbundet! straffa inte SUS straffa mig istället! Men dom sket i det, i juni kom ett brev däre stog att dom bestämde att KFK fick poängen. Jävligt tråkigt asså. Jag tänkte mörka men nån gola eller kolla helt enkelt o såg att resultatet ändrats. Jaja, skitsamma. Vinner vi allt nu så blir vi två endå.


/AXL

19 kommentarer:

Jojje sa...

Ingen skandal alls Axel, shit happens. Utan dig hade det inte blivit något överhuvudtaget. Tycker förresten att sikta på en andra placering är lite väl riskabelt.Det händer ju att lag går upp på det också.

SirMoose sa...

Word, Jojje!

Vi får väl glädjas åt KFK och deras hederliga och ärliga seger. En rättvisa åt alla som gillar sport. Uffe har ju bara typ 14 säsonger i SUS och har inte lirat en enda match sedan han lämnade oss. Så guuuud så fuskiga vi är och härliga KFK är.

Axel sa...

Tack för support grabbar. Som säsongen utvecklats så har jag blivit glad som en lärka igen iallafall. Go SUS!

Björn sa...

Som Uffe skulle ha sagt, tre bortdömda poäng är också tre poäng.
Du gör ett grymt jobb Axel!

Davas sa...

AXL Salinger?

Johan seidefors sa...

FUCK KFK, som jag brukar säga

Johan seidefors sa...

Men bara så att jag fattar rätt här. Lämnade KFK in en anmälan till STFF? Eller var det domaren?

Johan seidefors sa...

Men bara så att jag fattar rätt här. Lämnade KFK in en anmälan till STFF? Eller var det domaren?

Anonym sa...

Korrekt Davas!
/Holden

Axel sa...

Många blir säkert besvikna nu men det var domaren som anmälde det hela efteråt när han såg att licensen saknades i FOGIS.

Johan seidefors sa...

Trist domaren. Härliga KFK. Har alltid gillat dem.

Davas sa...

Är det inte KFK som har den där blonda idioten på backen? Brukar vara kapten ibland, och alldeles besinningslös?

Axel sa...

Davas, du har verkligen en förmåga att dundra in i situationer. Kändes som att KFK-hatet precis bromsats en smula när du sätter in din stöt här.

KFK-hat är väl nått rätt nytt för STJD dessutom, vi har ju haft fullt upp med Kronis, Westis, och en del andra lag som nån enstaka gång lyckats slå oss.

Axel sa...

Eller förresten, i SUS hatar vi ingen! men lite som i poker så gäller det att motståndaren inte får veta.

Davas sa...

Jag vet inte om du minns det Axel, men den besinningslösa backen som nämns här, blev så mäkta nöjd när han blev kallad "idiot" i podden för några år sedan. Så jag tänkte att jag kunde ge det till honom igen. Han verkar verkligen trivas i den självbilden, så se det bara som ytterligare en kärleksförklaring.

Axel sa...

Aha, snyggt Davas!

Danne KFK sa...

Ha ha vad är detta nu då? :S
Vi hade ingen aning om att vi ens fått poängen, jag har försökt nå STFF om att vi har för mycket poäng..

Vi har inget med det här att göra och har vad jag vet inte fått höra att vi fått en WO vinst.

Så vem som rotat rätt på det här har vi ingen aning om.

Ses i höst SUS! Vore kul om vi nu kan få till 90 minuter fotboll utan att STFF behöver gå in och peta som våra två senaste möten.

Rickard KFK sa...

Vill påpeka att vi i KFK blivit väldigt förvånade över detta, och har hela tiden trott att det stått fel och att det skulle ändras till SUS-seger i tabellen.

Visst, det kan vara någon KFK-are sol anmält i smyg, men det tvekar jag på. Det är inte så här vi vill ta våra poäng.

Vill bara klargöra det. Vi är faktiskt ganska härliga av oss. :)

Axel sa...

Helt rätt KFK! STFF ska ge blanka fan i våra möten.