söndag 15 maj 2011

MATCHRAPPORT: SUS-NSK 0-4

SUS - NSK: 0-4 (0-0)

Börjar bli tröttsamt med alla hedersamma förluster. SUS har 0-0 i halvtid med klart överläge och bud på ett par måls ledning, bl.a. genom ett superanfall där Ettan nickar stenhårt... dessvärre rakt på den stillastående målvakten. Axel har ett giftigt volleyskott och Danne har en bra frispark. De har ett snett inlägg som touchar ribban, men i övrigt ingenting (förutom när Jonte liksom tappade den våta bollen som så när smet in). Nya uppställningen är en succé.

Att medelåldern skulle bli en faktor var alla på det klara med. Känslan är att NSK har ett antal ungdomar som borde skämmas över att spela i division 7. Vi menar, var ska de varva ned om 15 år?

Hur som helst. När Danne blir utvisad för att han får en spark på benet (eller var det varningen? Whatever!) så blir det extra jobbigt. SUS har sjukt nog ÄNDÅ övertaget och pressar på. Mitt i anstormningen bryter NSK och kontrar snyggt in 0-1. Och precis som tidigare tar orken slut där... och deras små ben slutar ju aldrig att springa!!! AS! Det rinner iväg. Pang pang pang. 0-4.

Härliga SUS. Första halvlek bjöd på årets bästa spel och det fanns inget att skämmas för efter den här matchen. Laget lämnade allt på planen och förtjänade mer. Men - faktumet ingen kan bortse från är att SUS i år inte är tillräckligt vassa framåt. Två matcher i rad utan mål är osuskt.

Ok. Nya tag mot Makkabi.

Edit: Eftersom att Oranje förlorade mot nsk med 8-0, så hävdar vi att SUS teoretiskt kan anses ha slagit Oranje med 2-0 - vad än det officiella resultatet säger.

GO SUS GO!

24 kommentarer:

Axel sa...

Korrekt beskrivning. Det har varit lite oflyt i matcherna hittills men SUS kommer tillbaka.

Anonym sa...

Vi kanske inte har några intentioner att varva upp ..?

Johan seidefors sa...

Anonym = diskad.

Anonym sa...

Det var väl ändå norrtull som blev en man kort först? Kan rimligen förklara Sus spelövertag, där de förvisso (trots oerhörd rutin) gick bort sig.
Någon som annars borde varva ner är nummero 18 i sus, bindel men trots det ett psyke som de flesta sexton åringar tycks bräcka.

//Noa, Makkabi scout

Johan seidefors sa...

"scout"

Daniel sa...

Mycket bra matchrapport. Vi borde gjort mål på de chanser vi hade i första halvlek. Sen orkar vi inte hela vägen på 12 pers och de springer ifrån oss mot slutet.

De fick dock mkt riktigt en utvisning innan oss (han som sparkade ner mig vid mitt första gula fick rött innan han fick bäras av plan).

Tar mig lite friheter (det är ju ändå "vår" blogg") och konstaterar att:

NSK hade tränare/coach med anteckningsblock (HERREGUD!) = inte ok i sjuan och om det inte är intentioner att varva upp så vet jag inte vad som är det. Vanligtvis bör väl en förening med NSKs storlek på ungdomsverksamhet iaf kunna få fram ett medelmåttigt gäng träningsprodukter i den åldern som klarar av femman. Kanske fotbollssektionen kan lära lite av föreningens så framgångsrika pingissektion?

Att scouta andra lag en fredagkväll = inte ok i sjuan.

Anonym sa...

Norrtulls pingis har fått fram oerhört många A-lagsspelare

Johan seidefors sa...

SLUTA KOMMENTERA ANONYMT, FAKKIN TROLL. Vi är alla vänner här i division 7.

SirMoose sa...

Kaptenens psyke är en av SUS största tillgångar. Lite som Mourinhos gnäll på domare och alla andra inom fotbollsvärlden. Det enar SUS mot världen, gör att motståndare lägger fokus på fel saker samt lockar fram fula troll.

För övrigt tycker jag att alla våra förluster på Hagen borde strykas. Den nya planen är helt uppenbart ytterligare ett sätt att motarbeta SUS. Långsamt som gynnar seriens alla defensiva lag. Överklaga!

KFK Danne sa...

Dom verkar allt lite hetsiga dom där nykomlingarna i 7F:P Om man spelat ca 10 träningsmatcher och åker på träningsläger i italien innan sässen så anser åtminstonde jag att man varvar upp NSK ;) åtminstonde i våra ögon.

Det vänder snart SUS, även fast vi är väldigt nöjda över att ni ligger efter oss ;)
vi ses efter sommaren.

max sa...

Om Norrtulls fotbollssektion ska börja kommentera hur många spelare man har i a-laget i pingissektionen så kan jag väl nämna att man iaf har haft spelare som från dom egna leden spelat i superettan.

Just nu är spelarna i a-laget i pingislaget från andra stockholmsklubbar (men så har man ju också Sveriges TOLFTE bästa lag).

Sen att man på ungdomssidan har några av stockholms bästa årskullar (-01, -02, -99) och fler kommande stjärnor och att dessa när dom är redo kommer att spela högre upp i serieystemet medan dom nu i denna ålder får tampas i div 6och 7 med föredettningarna.

Carl heter jag faktiskt sa...

Norrtull fotboll har också haft spelare i de egna leden som spelat div-1 (motsvarande superettan) för några år sedan.

I övrigt bör en förening med kraft nog att skriva matchrapporter rimligen också ha kraft att ta med sig ett block till matcherna.

Axel sa...

Vi noterar bara att NSK är en medium-sized dog med en big-dog attitude.

Johan seidefors sa...

Visste att pingpong-kommentaren skulle locka fram ett återfall hos Max. Anger Management, Max. Anger Management.

Förresten, läste jag nyss orden "ta med ett block"? Ett block! BLOCK! Glöm inte gåspennan för all del.

#17 sa...

Ojojoj, inte ofta som man sitter och fnissar för sig själv men den här kommentarraddan är bland det roligaste jag läst på internet.

Anonym tills jag dör sa...

Haha, vad är det som ger upphov till allt hat mot norrtull från sus, kan man fråga sig?

Man brukar väl säga att det är ungdomar som går hem och sprider hat på internet och inte de "vuxna"? Sluta upp med tramset.

Johan seidefors sa...

Du kan sluta.

Unknown sa...

Se det som en komplimang istället. Vi i Oranje utsätts med jämna mellanrum av SuS "hat", men vi uppskattar det bara eftersom vi vet att det undantagslöst beror på att de respekterar och fruktar oss. Åldringarna är chanslösa mot oss på planen, så då får man ha överseende med att de försöker betvinga oss utanför planen istället.

Kontentan: SuS är ett roligt, uppfriskande och stämningshöjande inslag i division 7F. Utan dem skulle vår serie vara så mycket tråkigare.

/Il Presidente, Oranje

Anonym sa...

Nu som Kungsholms är inte lägre "stryklag" då måste finnas nån annan lag i serie som tar "titeln"! Gå SUS!

max sa...

Carl..
Det finns lika många divisionsnivåer i pingis som i fotboll, alltså motsvarar div 1 fortsatt bara div 1 och inte superettan.

Skillnaden är här också att spelare fostrade i Norrtulls SK i pingis även spelat för Norrtulls SK i Superettan, så vitt jag vet så har inte NSK varit på den nivån i fotboll någon gång.

nåja.. heja på NSK och lycka till med kampen om uppflyttning till div 6, då är ni på samma divisionsnivå som pingisens 11-åringar

Axel sa...

Va skoj med så många kommentarer från NSK, KFK, Oranje och Makkabi, även de som är arga och inte så insiktsfulla (som KFKs och Oranjes). SUS svaga inledning på säsongen väcker starka känslor och är ju det givna samtalsämnet för alla stockholms fotbollsälskare.

Rickard KFK sa...

Oj, här var det livat värre! Kul med engagemang åtminstone! =)

Däremot undrar jag var A.H. får ifrån att KFK-spelare skriver "arga och inte så insiktsfulla kommentarer"?
Så vitt jag kan se, så är det bara Danne från KFK som skrivit, och det har väl bara varit trevlig ton från honom?

Tycker det känns onödigt med såna angrepp utan grund... Men men, kanske var ett missförstånd, vad vet jag =)

För övrigt så tycker jag att det är riktigt roligt med intresset mellan lagen, men tycker vi borde vara vuxna nog att hålla god ton mot varandra (vilket de flesta klarar tycker jag).

Jaja, det var mitt lilla (långa) inlägg...

Lycka till mot Makkabi! =)

Axel sa...

Rickard! Jag håller med dig helt, jag var otydlig där i min formulering. jag menade faktiskt att alla kommentarer är roliga, även om de inte är lika insiktsfulla som just KFK-Dannes och Der Bombers, som jag alltså anser var mer insiktsfulla än de som NSK och "Noa med blocket" presterade. Jag ska vara tydligare nästa gång. Sorry

Rickard KFK sa...

A.H.

Ja nu när du säger det, så är det ju solklart att det var så du menade... *dumstrut på mig*

Ha en trevlig kväll! =)