fredag 6 maj 2011

History repeating

Orättvis torsk:0-2.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Va faaaaaaaan :C

Vad hände??

RZL

Axel sa...

SUS äger spelet helt och dominerar stort under 90 minuter och har åtminstone två bollar i virket. Oranje är märkligt tama, ägnar sig mest åt att tjonga bollen över sidlinjen. Dom har dock flytet. 1-0 i början på matchen är en felaktig frispark som singlar in tursamt. 2-0 är en tursam kontring mot slutet. Oranje var svaga, nästan sämre än KFK som ju bjöd på lite motstånd iallafall. SUS problem var bara målskyttet. Blir kul att slå Oranje på hagen i höst.

Måljonas sa...

1-0 var inte bara tur utan fr.a. en otrolig miss från min sida. Den grövsta jag gjort sedan en turnering 1994 i Amsterdam. Den kvällen fick jag gå runt med en hög svart hatt med bajskorv ovanpå i Red light district. Texten på hatten: "today I played like shit". Igår fick det räcka med skämskudden.

Anonym sa...

Tror den där struten har hamnat i östra London

RZL

Adam Oranje sa...

Det var ganska symptomatiskt att jag fick utgå i 80:e minuten med tjongkramp efter att ha slagit den långa bollen varje gång. Men vi behövde köra lite skyttegravsfotboll för att inte bjuda på något i onödan. Kul att ha lite stolpe in för en gångs skull.

Johan seidefors sa...

Typiskt Adam att vara så där trevlig trots att det är öppet mål för spydigheter. Härliga Adam.

Axel sa...

Eller hur! Adam är så ödmjuk att jag var nära att börja skriva nått om att Oranje var taktiskt briljanta och defensivt välorganiserade och att det inte var en helt oförtjänt seger.

Adam Oranje sa...

Jag har inte ens nämnt att det var jag som slog den otagbara frisparken vid 1-0. Så fin är jag ;)

Unknown sa...

Finns matchrapport nu på oranje.se, gå in och läs och se om ni håller med om nåt. ;-)

Sammanfattningsvis, enligt mig: Ingen stormatch av nåt av lagen, men skönt att vår taktik blev vinstgivande, även om hade velat hota mer i djupled och att vi hade marginalerna med oss denna gång.

Men ni kan trösta er med att ni har gjort två lag i rad glada genom att avsluta deras vinstfria sviter, i vårt fall var det 11 månader. :-P

Axel sa...

Ja SUS är en rikgtig glädjespridare, det har du ju rätt i!