söndag 18 april 2010

Ett avskedsbrev

Det är med stor sorg jag slutar i SUS. Trots upprepade skadebekymmer och endast sporadisk spelande sedan jag började spela med SUS har jag kämpat på, dels för att fotboll är det roligaste jag vet. Dels för att sammanhållningen i laget och snacket i omklädningsrummet efter matchen är fantastiskt.
Efter att korsbandet gick av i höstas har jag stått inför ett val. Efter ett långt övervägande valde jag att inte operera mig förutsatt att jag kunde fortsätta spela badminton och tennis. Sjukgymnastiken och rehabiliteringen har gått över förväntan. Äntligen har man också nytta av att man har korta muskler och är extremt orörlig. Sjukgymnasten tycker idag att mitt skadade knä känns som ett normalt sådant, medan det friska knäet är orörligt värre. Jag kommer därför med största sannolikhet inte operera mig, och därför blir det ingen mer fotboll.
Jag vill tacka er lagkamrater för en grym tid, och framförallt tacka er lagledare som med ett starkt engagemang lett laget. Jag tänker inte önska lycka till. Det behövs inte. Ha det kul, kämpa, och spela den grymma fotboll som ni kan spela.

Magnus ”Slaktarn” Uhlin

- - -

Magnus har under sin tid i SUS bidragit såväl på plan som allt ifrån målvakt till anfallare som vid sidan av som både lagvärd och supporter. Alltid med samma engagemang och glöd.

Sitt smeknamn Slaktarn fick han i en inomhusturnering där han först körde över, slaktade, målisen och sedan tryckte, slaktade, in bollen i mål. Ett klassiskt SUS-mål!

SUS IF, Fyrklövern och STJD vill således tacka Magnus för den tid han spelat med oss och hoppas vi även i framtiden får se honom på Hagen nån gång ibland.

13 kommentarer:

Sauter sa...

Väldigt tråkigt, hoppas du gästar oss frekent, även om lagvärden är avskaffad...

max sa...

Tack Mange!

Hoppas att vi ses på Hagen iaf.. och glöm aldrig
STJD

Axel sa...

Det är verkligen med sorg i hjärtat jag läser detta. Det har varit en fröjd att ha Mange i laget. Han är underbar både som fotbollspelare och människa. Tack för allt Mange!

Ettan sa...

Tack för din härliga tid i SUS Mange. Alltid trist att förlora en sådan härlig människa som du. Lycka till med fjäderbollandet och hoppas vi ses på Hagen någon gång. Årets publikmatch kanske?

Lundberg sa...

Ännu en lysande karriär som tar slut i förtid. Lycka till Mange, vi ses snart på Hagen.

SirMoose sa...

Jag tror alla som var med när "Slaktaren" uppstod för evigt kommer bära minnet nära hjätat.

Sen ska vi inte glömma Manges uppoffringar mellan stolparna. Han fick sannerligen välförtjänst priset som årets SUS:are/hjälpreda, eller vad det benämns.

Björn sa...

TACK för SUS-tiden Mange. Hoppas vi får se dig på Hagen i sommar - och på STJD.

Johan seidefors sa...

"Det är med stor sorg jag slutar i SUS" Vilken otrolig öppning!

Mange. Din svett är inbäddad i SUS-tröjans DNA för evigt. Vi känner dig när vi spelar, tacklar, löper, vinner och förlorar.

SUS TILLS JAG DÖR

Axel sa...

Det finns ju så många SUS-minnen av Mange. Jag tänker t ex på premiärmatchen mot Atletico Husby 2008. Mange tog en straff och spikade igen otroligt länge mot ett numerärt, konditionsmässigt och spelmässigt totalt överlägset Husby. Själv skadad satt jag på bänken och fick rysningar av Manges hjälteinsatser i målet. Han var även förste SUSare att belönas med det finaste priset av alla 2007, Fyrklöverns Specialpris.

Lundberg sa...

Går det att hissa upp Slaktarns tröja i taket på hagen?

Jojje sa...

Du är grym Mange som envist har försökt gång på gång ändå trots alla skador. Du kanske inte spelar i sus något mer, men du slutar ju inte i SUS för det.SUS är ju mer än bara ett lag. Det är därför vi har en trupp på 35 pers. Hoppas att du på nått sätt kan träna i varje fall.
Vi ses Slaktarn.

Håkan sa...

Mange - full förståelse för ditt trista beslut. Vilken tapperhet du har visat mellan alla skavanker under oräkneliga år.

Vi kan döma Dream Team tillsammans så att vi får vara med på kinesen, det är ju trots allt det roligaste på hela året.

Anonym sa...

Otroligt tråkiga nyheter Mange... Minns Husby matchen som om det var igår.

Ser fram emot att se dig nere på Mälarpaviljongen i sommar där jag vet du brukar ha dina afterwork som ballar ur :D :D
(för dom som inte vet så hade Mange "show" på grusgången en fredag då han på fyllan halkade o ramlade inför hela paviljongen. En äkta SUS industrifylla !!)

Hoppas få se dig inom kort på Hagen

RZL