tisdag 6 januari 2009

Dementi av Sauter!

David skriver i ett brev till Fyrklövern:

Kära fyrklövern!

Antingen har det, eller också skulle det kunna vara så, att det finns rykten som talar om att Sauter hoppat av SUS för gott. Så därför ser jag mig, om inte nödgad, kanske snarare tvungen att dementera. Det berömda ordspråket att efter regn kommer ösregn förklarar helt metaforiskt det mesta. Eller enklare uttryckt: Efter ledbandssmäll kommer tremånadershosta. Dessvärre är det inget stopp utlovat vid nyss uppnådda tre månader av den senare åkomman men nu har jag fått röntgen, odlingar och astmasprayer av olika slag så nu hoppas jag att det snart ska vara slut på eländet. Det är ju trots allt nytt år. Och även om det givetvis är för sent att ta upp jakten på täten i SWSLC så finns det oerhört många osprungna meter längst ut på kanterna på Stockholms fotobollsplaner. Min förhoppning är att vara tillbaka, så ni ytterbackar som trodde att ni säkrat er startplats genom andras bortfall, ni får istället säkra den genom att konkurera!

#17



Fyrklövern: Tack för dementin och varmt välkommen tillbaka efter ett sällsynt motigt 2008!

1 kommentar:

SirMoose sa...

Räknas jag också nästan som "avslutad" i och med att jag inte har vunnit någon SWSLC i år?