fredag 30 januari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: BJÖRN STÅL



STJD:s kommentar från läktaren: Björn. Ja, ni ser ju själva. Jobbet utan boll, spelsinnet och löpningarna. Nyckelspelare.

Därför spelar jag i SUS: Det är kul att spela fotboll, och fantastiskt kul att göra det i ett underbart lag med underbara medspelare på en underbar hemmaplan.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Till att börja med att ta några löprundor innan första seriematchen, jag siktar på minst tre stycken. Under säsongen hoppas jag spela alla matcher och få kramp i minst en match. Slutligen ska jag inte bli sjuk och missa årets avslutning, 2009 ska inte bli ett år utan kyckling med ananas.

I år ska jag göra mål, minst: som mittfältare - 10, i anfallet - 15
Antal assist: 7
Antal gula/röda kort: 1 (den svåraste målsättningen med tanke på att jag fått 4 gula kort i karriären varav två i SUS)

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Emil - minst 20 mål i år
Årets glädjespridare: STJD och alla spelare i SUS
Årets skyttekung: Emil
Årets assistkung: Danne
Årets buse: Johan åker säkert på en obligatorisk utvisning men jag tror Jojje kommer samla på sig en del gula kort.
Gör Håkan comeback: Som matchvärd definitivt, men tyvärr tveksamt som spelare.

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: I början av SUS-karriären, dvs för 10 år sen, alltid öl på söder. Nuförtiden vin hemma...
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Ja
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Bryggkaffe
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Frukostbuffén

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Bil
Min relation till Tanto: Rätt så nollställd faktiskt men jag har förstått att den för många SUS:are är vad Björkliden är för mig, dvs fotbollsnostalgi på högsta nivå.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Absolut
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Det gör jag redan idag nån gång ibland, men jag måste bli bättre på att dokumentera SUS på stan...

Ordet är fritt (speak your mind):
Årets SUS känns (som alltid) bättre och mer trevligt än någonsin. Ska bli väldigt kul att lira div 7 igen och förhoppningsvis vinna lite fler matcher i år...

4 kommentarer:

SirMoose sa...

Under min SUS-turné i våras besökte jag Björkliden för att få prata med folk om Björne. Fin plan och jag förstår att det finns nostalgi där. Värt ett besök för alla SUS-fans.

Björn sa...

jag ser grymt stel ut... behövs nog lite stretch-övningar också förutom löprundor.

Axel sa...

Håller inte med, jag tycker Björn ser helt otroligt kvick ut. Vilket fotarbete!

max sa...

Träffade Erik på prisextra och missade SUS PÅ STAn-fotot.. fan.