måndag 5 maj 2008

Skadelistan efter omgång 3

David Sauter, knä. Borta 2 dagar - 6 månader (?).
Emil Berntling, ledband i foten. Borta 2-6 veckor.
Johan Seidefors, fot. Borta några dagar-veckor (?).
Jonas Lyckstedt, fot. Borta nån dag - nån vecka (?).
Håkan Folin, knä. Borta till efter sommaruppehållet.
David Domeij, knä. Borta några dagar- några veckor(?).
Axel Haglund, låret. Borta 2-4 veckor till.
Max Ansbro, skrubbsår på knät. Borta tills på fredag(?).
Nick-Chrille, fot. Borta tills på fredag.

16 kommentarer:

max sa...

Jag har ett skrubbsår på knät.

Axel sa...

OK, jag lägger till det.

Jonte sa...

Jag har minst lika ont i handen idag som direkt efter skottet som orsakade det för 10 dagar sedan. Kan knappast spela på fredag.
Faktiskt första gången i mitt liv som jag är skadad.
Trots att Dannes farsa är min husläkare har jag inte pallrat mig till Vårdcentralen än.

Anonym sa...

Lirade med tejpad fot och det hjälpte till. Ont i foten med jag är med på fredag.

//Ettan

max sa...

Minst två veckor på mig.

Daniel sa...

Jag snackar med farsan så får du lira på sprutor på fredag. Det gäller dig också, Max.

Emil sa...

Eftersom jag inte har några hela ledband kvar i foten som kan gå sönder så blir det snabbt bättre i foten. Tveksam till spel på fredag men kör stenhårt med rehab och kanske med ett par voltaren i kroppen kan det gå.

Lyckstedt sa...

Fingret är på plats. Med lite tejp så kanske jag till och med kan kasta inkast. Och ledbanden läker i vanlig ordning. Kan till och med hinna med ett par löp-pass inkl cupmatch i reklamserien innan fredagens batalj.

Anonym sa...

Jag vrickade foten i förra matchen så jag borde också vara på skadelistan känns dock som den borde vara ok tills på fredag ska nog handla sporttejp så det blir lir på fredag

nick krille

Björn sa...

lägg till min högra ljumske också som pajade i slutet av matchen... men jag säger som Emil, några tabletter innan match så går det bra.

Axel sa...

Verkar va positiv stämning i sjukstugan iallafall!

Själv planerar jag min comeback till nästa fredag mot Tudor Arms. Ska testkicka lite på fredag.

Björn sa...

känns som att en spalt från Dr. Haglund skulle sitta fint nu...gärna med ämnet Tabletter. Voltaren eller Ipren tex?

SirMoose sa...

Jag är hur frisk som helst! Ser fram emot matchen på fredag och säsongens första seger.

Det positiva med den kassa säsongsöppningen är att vi är många som tippat att det skulle börjar så här. Det är i höst vi ska rädda vår och fansens säsong.

Lyckstedt sa...

Jag har kladdat in hela kroppen med Zon Gel. Så jag känner mig ganska kry idag. Vet inte om medlet har några bieffekter? Är man inte gravid är väl det bara att kladda på? Eller vad sääger du dr AH?

Daniel sa...

Träffade Håkans fru på PrisExtra och hon rapporterade att Håkan nu även fått operera ut den sk Blindtarmen. När tar eländet slut?

Axel sa...

Kladda på Lyckstedt!!! Den verksamma substansen i Zongel är placebo och det brukar inte vara så farligt.

/Dr Haglund