onsdag 21 november 2007

SEX-CHOCK i SUS!

Efter den högdramatiska säsongsavslutningen där SUS till slut bärgade Stora Silvret efter visst skrivbordsarbete på stff rådde en viss förvirring och förfäran huruvida SUS som "bästa tvåa" eventuellt skulle gå upp i sexan. Linus räknade dock hem SUS som femte bästa tvåa och lugnet lägrade sig åter i SUS - det skulle bli sjuan även nästa år då endast två tvåor flyttas upp.

Jag själv har dock inte riktigt kunna släppa tanken på detta och har därför haft en nästintill daglig kontakt med stff, dels via hemsidan men också på telefon med min kontakt på kansliet för att hålla koll på utvecklingen. När jag sedan läste det här var det bara att slänga sig på telefonen igen och mycket riktigt - förslaget inför Representantskapet som hålls den 1 december är att slopa division åtta nästa år och utöka division sex och sju med två serier vardera. SUS till sexan alltså! Min källa på stff kunde också meddela att serieförslaget till nästa år placerar SUS i en "Täby"-serie med bla Tudor Arms, Westermalm och nåt Lidingölag med de flesta matcherna på konstgräs eller riktigt gräs...

Definitivt beslut kring serieindelningen tas alltså den 1 december på Representantskapet vilket skulle kunna ge ytterligare en bra anledning att
fira senare samma kväll!

10 kommentarer:

Emil sa...

"Täby" serie låter spännande. Kanske dags att förlägga våra "träningar" i Vallentuna för att få känslan av att spela på landet.

Anonym sa...

Äkta gräs ...!!!! ;D

RZL

max sa...

äkta gräs.. låter som ngt läskigt.

jag gillar gruset på essingen..

Anonym sa...

Lika mycket som jag gillar McClaren som manager ??
RZL

Johan seidefors sa...

det här känns inte alls bra...

SirMoose sa...

Men om man åter ändrar i seriernas namn så ska det nog årdna sig. Jag föreslår att vi skiver en motion där vi anser att man bör ändra Superettans namn till Division 1, Division 1 till Division 2 och så vidare. Då blir ju Division 6 helt plötsligt Division 7 och därmed är vi hemma igen.

Anonym sa...

Vilket Scoop Björn! Grävande journalistik när det är som bäst. Lite obehagligt med förändringar dock tycker jag.

/Axl

Anonym sa...

I samband med Linus motion kan vi kanske även få till att om det inte är äkta gräsplan spelar vi bara våra matcher på Stadshagens konstgräs. Skulle kännas riktigt märkligt att behöva åka utanför tullarna och lira

Daniel sa...

6an känns kul men tanken att spela matcher i förorten lockar inte nämnvärt... Min omedelbara reaktion efter att ha pratat med Björn var dock att direkt planera upp vinterns träning. Inget läge att dyka upp otränad i sexan - tvärt om! Nu blir det hets!!!

Björn sa...

träningsmatcher mot div6-lag blir väl ett minimikrav iaf...