söndag 18 november 2007

Laget med blandade färger vann!


"Blandat" vann rättvist finalen mot de röda. Svarta laget knep bronspengen. SUS IF Winter Season League Challenge 07/08 har börjat riktigt tight med sju spelare på fyra poäng av sex möjliga (De första tre är hittills obesegrade dessutom):

Emil
Janne
Linus
Axel
Daniel
RZL
Nico

Åtta spelare skuggar på tre poäng:

Björn
Dan
Sauter
Sköld
Lyckstedt
Jonte
Max
Stefan

Inte mindre än 21 spelare har noterats i statistiken hittills. En flygande start på vintersäsongen helt enkelt.

8 kommentarer:

Daniel sa...

Det här var nog den spelmässigt bästa träningen jag någonsin varit på med SUS. 3 lag, 2 målvakter, bra spel, mycket kämpande. Helt rättvis vinst för flerfärgat.

Anonym sa...

Luktar division 6 tycker jag

RZL

max sa...

fucking jävla stoljävel.

SirMoose sa...

Håller med Danne om att det var riktigt bra igår!

Som spelare i Blandat var det ett rent nöje. Ett lag bestående av Legenden-Janne, Stikern-Emil, Dominanten-Stefan och Skytetkungsbacken-Nico har svårt att inte vinna. I alla dessa prestationer håller jag nog Nico som gårdagens MVP. Att som back göra hattrick och dela skytteligasegern med Emil imponerar!

Axel sa...

Håller med, Nico var urstark igår. Det märktes redan innan i omklädningsrummet att han hade bestämt sig för att gå ut och ta en dubbelpoängare.

Jonte sa...

Det skulle vara roligt tat följa upp dessa suveräna träningar med en turnering. Själv är jag sjukt sugen. Var längesen sist, men om jag redan nu får ett datum för Svastika-cupen kan jag förhoppningsvis ordna så att jag kan vara med.
I vanliga fall brukar ju förfrågan komma typ fem dagar innan...

Anonym sa...

Underbar träning. Inte minst att ta en "dubbel", men framförallt - vilken intensitet, vilken kamp! Det luktar Brynäs på 70-talet. Träningar som är hårdare än matcherna. #13

max sa...

jag har fortfarande ont i foten från sköldens spark förra veckan.. samt ett blåmärke på armen från
K-Ps kanon på uppvärmningen.

I Like it!