onsdag 28 november 2007

Avbokade - igen



25/11, den 2/12 och nu 9/12.

Vi har återigen blivit av med en träningstid. Denna gång den 9/12, kl 19.30-21.00. Återigen är det anledningen "Basketmatch" som gör att vi får stryka på foten. Vågar man ens tänka vad som kommer ske med den planerade träningen 16/12?

3 av 7 bokningar redan borta. 3 i rad dessutom.

Man meddelas via mail. Inga ytterligare kommentarer. Inga förslag på alternativ. Ingenting.
Jag börjar undra vad vi gjort för fel. OK att match går före träning men är vi verkligen de enda som använder våra bokade tider till just träning? Varför har inte dessa matcher planerats in sedan länge? Spelas inte basket uteslutande i Fryshuset? Tankarna bara snurrar.

43% av av våra gemensamma träningar under hösten redan avbokade.

Jag ska kolla om det finns andra hallar lediga för den 9/12. Men det är kanske dags att börja se över våra alternativ? Ska kolla med Sporthallarna vid Brommaplan. Någon som har några andra idéer?

Men först ett litet mail till Bokningen på Stockholms stad. Hur ska jag formulera det? Inställsamt? Förtvivlat? Hotfullt? Uppgivet? Ironiskt? Lite av varje?

En sak är dock säker - SUS reser sig alltid upp igen (till skillnad från Brett "The Hitman" Hart)

3 kommentarer:

Axel sa...

Om klubbens ekonomi tillåter föreslår jag att vi bygger en egen hall där vi kan spela hur mycket vi vill. Alla andra får boka tider men dom avbokar vi alltid samma dag om vi får lust.

SirMoose sa...

Nya hallen bredvid Eriksdalshallen heter Sprallenhallen, testa den. Som yngre spelade vi en hel del i Enskedegårds gymnasium som är helt OK.

Jag tror på den uppgivna tonen i mail till Staden. Hotfullt slår fel mot personal i den offentliga sektorn som då får möjlighet till utlopp för sin makt!

Daniel sa...

Tyvärr är Sprallenhallen är en av de mest uppbokade hallarna jag sett. Faktiskt nästan mer än Eriksdal där det kan finnas en lucka på en halvtimme då och då...