onsdag 6 juni 2007

Läs SUS TILLS JAG DÖR!

En intressant artikel jag hittade på nätet:

"Här är lagkapten Johan Seidefors uppmaning till SUS-spelarna: läs SUS TILLS JAG DÖR!
– För att bli påminda om att vi måste ha rätt attityd mot Atlas, säger Johan.
Lagkaptenen Johan Seidefors gör som Chelseas tränare José Mourinho; han tar hjälp av media för att väcka sina lagkamrater. Inför matchen mot Rara Avis pratade Seidefors om att sätta full fart framåt direkt från start. Resultatet: 2–0 efter första halvlek.

På gårdagens presskonferens tryckte Seidefors på betydelsen av rätt motivation.
– Först och främst måste motivationen vara på topp. På papperet är vi ett bättre lag än Atlas. När man förlorar sådana matcher är det på grund av att motivationen inte räckt till. Det är det första som ska fixas till, sa Seidefors.
Hur gör man det?
– Jag sitter ju här och pratar om det nu…

Genom att berätta för media vad som kan hända om motivationen inte är på topp mot en motståndare som Atlas, hoppas Johan att spelarna ständigt ska påminnas.
– Vi har gjort misstaget tidigare och det inte ska upprepas. Förhoppningsvis läser spelarna SUS TILLS JAG DÖR, men jag vet inte om alla gör det, säger Johan.


”Klart att man läser SUS TILLS JAG DÖR”

Ytterbacken Jan Johansson erkänner att han gärna läser vad som skrivs om SUS IF.
– Det är klart att man läser en del inlägg på bloggen, säger han.
David Domeij berättar att det är vanligt förekommande i SUS IF att Fyrklövern kommunicerar med sina spelare genom SUS TILLS JAG DÖR.
– I dagens läge är SUS TILLS JAG DÖR en otroligt stor del. Ju större fotbollen blir, desto mer kommunikation blir det genom SUS TILLS JAG DÖR, säger Domeij.
Som lagkapten har Johan Seidefors även andra verktyg att få igång lagkamraterna.
– Någon timme före match brukar man kunna känna hur laddningen är på bloggen. Ibland kan man känna den redan dagarna innan. Märker man att den inte är på topp får man lägga några extra inlägg och piska upp stämningen, men jag tror inte att det ska vara några problem på lördag."

5 kommentarer:

max sa...

Inställning är det enda jag har..

Björn sa...

för att strö lite salt i såren kan ju upplysas om att National spöade Rara Avis med 6-0 igår... även om alla såklart har koll på det...

Daniel sa...

Så mycket vishet...

Anonym sa...

Kunde inte uttryckt mig bättre själv!

Davas sa...

Vi kunde också ha spöat Rara med 6-0.