söndag 10 juni 2007

Axel Cam: Atlas - SUS IF

Torsk med 3-0 (1-0) var inte kul. Man ser på bilderna att allt från början lutade mot SUS-seger. Vi började bäst, skapade en del chanser och hade grepp om mittfältet. Väldigt snyggt förspel till min volley-chans t ex. Bilden förändrades drastiskt i 10e minuten. Bänken är i full färd med att hylla Nicke och Nico, det nykomponerade mittbacksparet, när kapten Johan ger igen på en motståndare med en iögonfallande spark. Domaren visade rött till kapten men bara gult till motståndarn. Synd. I vanliga fall hade vi nog vunnit iallafall men i 40-gradig värme blev det tungt att spela en man kort i 80 minuter. Deras 1-0 mål var rätt snyggt men fångades kanske inte så bra med kameran. 2-0 var också snyggt men då hade vi sedan länge slutat filma. Tycker sammantaget att det var flera som gjorde väldigt bra ifrån sig trots förhållandena. Vi får ta det med oss till nästa.



Lite konstig ordning på klippen vid matchstart, det råkade bli så.

8 kommentarer:

Johan seidefors sa...

"image coming soon"

Axel sa...

skönt att se att hungern efter Axel Cam är stor därute. Det brukar ta tio minuter innan youtube är klara att visa filmen. Passa på att poppa popcorn och hitta en skön plats framför datorn. Sen blir det högklassig underhållning. Tyvärr ett sorgligt slut denna vecka.

Axel sa...

tog tid den här gången. Fortfarande "image coming soon". Dom latar sig tydligen på youtube.

Johan seidefors sa...

nu kan man äntligen se min idiotiska eftersläng om och om och om igen.

Anonym sa...

Gräv inte ner dig. Vi i fyrklövern har kalkylerat med att du skulle bli utvisad i var femte match så du ligger fortfarande bra till.

Jojje sa...

Sånt som händer i stundens hetta.
Det kommer bli extra roligt att vinna på Lördag nu när vi vet hur jäkla tråkigt det är att förlora.
Nu har vi gjort våra skit matcher för i år. Tre poäng på lördag så är vi med igen.

Kom igen nu SUSare !!!!

Axel sa...

Bra Jojje! Nu har vi ett psykologiskt slagläge inför lördag. Då ska vi ge allt. Förresten tar jag på mig torsken i lördags. Jag skulle aldrig låtit Danne stå vid sidan och dra i halvlek och jag skulle ha satt mina chanser och jag skulle satt stefan på topp istället för mig själv.

Det känns förjävligt att spela i samma lag som sig själv just nu.

Anonym sa...

Måste säga att i andra halvlek spelade ni faktiskt bra framåt. Att dem petade in två var inte så konstigt med tanke på den offensiva anstormningen. Stefan fullständigt lysande och ägde både defensivt och offensivt!