onsdag 9 maj 2012

Back to normal

Efter ett orättvist lika-resultat har SUS överhettning kommit av sig en smula. Själv lyckades jag sträcka mig så djupt in i ljumsken att jag på allvar börjat surfa på permobil (det lutar åt en C500 Corpus). Min sjukgymnast är annars väldigt optimistisk inför min comeback på fotbollsplan som är planerad till våren 2014.

Flera tongivande SUSare deklarerade redan i söndags att de nu skulle lämna landet för att ostört kunna slicka såren på behörigt avstånd från den mediala stormen efter Katastrofmatchen.

Det här märks även på www.bokat.se där vi gått från rekordintresse i tre raka matcher till ganska exakt en halvering av intresset. Att spela med 10 man mot Gärdets FF har redan testats av SP i årets serie och det experimentet slutade med uddamålsförlust.

På det hela känns det ändå som ett välkommet och nödvändigt steg bort från den besatthet och överentusiasm som gjort att SUS av motståndare liknats vid ett seriöst och satsande fotbollslag. Elitsatsningen är nu alltså officiellt över och gamla SUS är tillbaka.

Idrott för nöjes skull 4-ever!


Ja, det är klart, vi leder ju serien och så fortfarande, men det blir det ändring på ikväll när Stockholmsatleterna spöar BK Lugnet med tvåsiffrigt. 

SuS IF321013-497
AK Stockholmsatleterna32105-147
BK Yardies32108-537
Kronobergs BK32015-416
AC Azzurri31115-324
Storkyrkopojkarna31115-504
IK Makkabi30303-303
Gärdets FF31023-7-43
Akademiska SK Spotlight30033-10-70
BK Lugnet30036-14-80


Det var kul så länge det varade som Stafylokocken sa.



Ett annat bevis att vi är på väg åt rätt håll är STJDs besöksstatistik som slog nån sorts rekord dagen efter Katastrofmatchen i söndags. Den 7 maj var det nästan 600 besökare, betydligt fler än efter våra två inledande segrar.



13 kommentarer:

Anonym sa...

Back to future!

Stockholmsatlet sa...

Hade jag vetat om att er blogg/hemsida funnits tidigare så hade jag lagt in den som favorit för längesedan - även om vi inte spelat i samma serie.

Vi vann för övrigt "bara" med 4-2 mot Lugnet ikväll. Sjukt nöjda, har inte slagit dem på tre år...

Axel sa...

Välkommen till STJD och grattis till serieledningen.

Nu är det 14 anmälda till lördag och vi hoppas intensivt att Danne och Mål-Jonas kan vara med också!

Johan seidefors sa...

alla våra fem målvakter verkar vara indisponibla. panik. eller?

Johan seidefors sa...

Jag har lämnat återbud på bokat. Trodde matchen var på söndag och har planerat därefter. Skit

Axel sa...

Åneeeej! Så har även kaptenen lämnat sitt skepp.

Tänk på vad mycket elände du ställer till med när du missar frilägen Björn!

Axel sa...

Som svar på din fråga Johan:
Inte panik, bara total vanmakt och uppgivenhet. Och lite förhoppningar att Mål-Jonas känner sig bättre i knät på lördag.

Björn sa...

Fan. jag skärper mig på lördag.

Måljonas sa...

Om det inte blir värre kan jag nog spela. Det är vänsterbenet som spökar men det använder jag normalt inte ändå.

Axel sa...

Underbart Jonas!
---

När jag tänker på det så är det kanske såhär: Går det bra för Björn så går det bra för SUS. Han är lite som Värmland när det är val. Som man röstar i Värmland röstar man i hela landet. Ja, så är det nog. Björn kan användas som en synekdoke eller närmare bestämt ett pars pro toto för SUS.

Hoppas det går bra för Björn på lördag. Jag fäster allt mitt hopp till Björn.

Axel sa...

OBS, jag vet att Björn inte är från Värmland, det var bara en liknelse. Hoppas du inte blev stött Björn, ville bara uttrycka hur viktig du är för SUS.

Björn sa...

nu är det ju faktiskt så att jag är född i Karlstad och bodde i Hagfors tills jag var nästan sju år gammal. så din liknelse var nog mer rätt än du trodde Axel... Känns bara bra att vara viktig för SUS!

Axel sa...

Det var som sjutton! Det hade jag ingen aning om. Nästan kusligt.

Go Björn!