måndag 23 april 2012

BK Lugnet - Scouting

Ta del av BK Lugnets uttömmande matchrapport från fajten med Storkyrkopojkarna, för en inblick i hur klubben fungerar och vad som väntar på onsdag. Ovärderligt.


Storkyrkopojkarna - BK Lugnet (obs samling 13:00) (15019005)
3 - 2
Matchreferat


Bra styrka att trycka in två mål sista tio minuterna men tyvärr räckte det inte ända fram.
LasseW





EDIT: SVARET SOM GÄCKAT FLERA STJD-LÄSARE ÄR AVSLÖJAT. STJD PRESENTERAR LASSEW. HAN MÅ SAKNA FAVORITFILM ETC. MEN HAN ÄR VECKANS SPELARE PÅ LUGNETS SAJT! 


EDIT 2: STJDs researchavdelning har återigen krävt fram en ovärderlig skatt, den här gången i form av ett matchklipp från Lugnets match mot Gärdets FF (också i SUS serie i år) från 2009. Förutsatt att inget har hänt sedan dess lär SUS vinna med minst 4-5 bollar.

10 kommentarer:

Johan seidefors sa...

Lasse W - du är en man av få ord. Bra Lasse!

Axel sa...

OK, vi får passa oss sista tio.

Axel sa...

Sen undrar man ju också, LasseW - är det Lasse Winnerbäck vi snackar om? eller kanske Lasse Wierup, författaren till boken Svensk Maffia?

Eller handlar det om en tredje, hittills helt okänd LasseW? Många frågor, få svar.

Johan seidefors sa...

Är rätt säker på att det är författaren. Tycker mig känna igen stilen. Råkokt. Liksom.

Axel sa...

Jag har nu studerat BK Lugnets digitala avtryck på webben och måste säga att bilden som framtonar är ett ganska intetsägande lag med spelare som helt verkar sakna intresse för böcker, film och musik. Det enda utropstecknet i truppen är nog den där Perre Claeson som på allvar ser helt livsfarlig ut. Pax för att inte markera honom.

Anonym sa...

Råkade just visualisera Lasse W, och
såg då en bild av en skallig ung man.
Kängor och skinnjacka hade han.
Han verkade ilsken och väldigt arg,
han visade tänderna som en varg.
Jag tänkte på honom i flera dar,
och massor av frågor, till honom jag har.

Tänkte på Lasse ännu en stund,
skriver han ofta att bollen är rund?
Tänk att nästan ha jagat ikapp,
svårt, kanske då, att vara så rapp.
Gnälligt och hängigt blev nog hans lag,
medan Lasse, han tjöt, om nya tag.
Aldrig mer förlora ett vad!
Lugnar han sig med ett bad?
Skriver han någonsin,
mer än en rad?

Det är så många frågor jag har,
hur ska jag någonsin,
få några svar?

http://bit.ly/J5p6kL

Björn sa...

har snappat upp ett rykte att David från SP är nära en övergång till Gärdet... ett tillägg till denna grundläggande scoutingrapport...

Davas sa...

Då tappar ju SP&F all sin spets?

Daniel sa...

Den här researchen. Helt otrolig. Alltså - på riktigt. Nästa grej vi kollar upp tycker jag är fallet Catrine da Costa.

Axel sa...

Jag skulle gärna veta vem den Anonyma Diktaren är. Men om inte det går så vill jag uppmana till ytterligare alster, med fördel i stjds kommentarsfält, tack!