söndag 9 december 2007

Svarta laget vann!

Kvällens träning spåddes bli säsongens svagaste hittills med endast 13 anmälda spelare. Men det blev tvärtom. 20 man dök upp till sist, vissa lite sena men ändå. Tre lag mötes i en stentuff turnering. Seriespelet dominerades av vitt/gul/grå-laget som dittills var obesegrade:



Finalen vanns dock av det svarta laget. Två blixtsnabba kontringar signerade RZL och Daniel avgjorde matchen. Matchen i matchen mellan målisarna vanns med 8-7 av Jonas.


(Johan hörde inte till svarta laget)

Dagens resultat innebär att RZL och Janne är i delad ledning i SWSLC på 7 poäng. Daniel, Linus och Nico delar andraplatsen på 6 poäng. På tredjeplats ligger Axel, Björn, Dan, Davas, Emil, Jonte och K-P på 5 poäng. Intressant att notera att K-P delar tredjeplatsen utan att ha vunnit en enda match hittills. Starkt!

6 kommentarer:

SirMoose sa...

Vit/gul/gråa var Spanien igår. Spelade en härlig fotboll men hade inte psyket när det var crunch time.

Bra tempo igår men var det någon som stack ut och dominerade? Backarna i vårat lag gjorde sex mål. Det imponerar!

Daniel sa...

Vi i svart var nog Italien i sådana fall. Hankade oss precis fram till slutspelet med riktigt dåligt spel och nyckelspelare som byttes ut. När det gällde som mest exploderade vi dock och krossade allt motstånd. Det tog lite tid att hitta vårt spel helt enkelt.

Känns bra att ingen kan gå in och dominera över 90 minuter. Vi ska ha den bredden. Jag tycker iaf att det var flera bra prestationer igår. Tobbe gjorde några grymma byten och vem minns inte Lyckstedts perfekta passning snett över hela plan på foten på sin medspelare..?

Älskar Jonte och Jonas match i matchen!

Jonte sa...

Ja, jävlar, det var en tung internmatch. Jag höll nog nollan halva träningen. Men sen rasade jag ihop efter att Lyckstedt slog in en retur i eget mål efter att jag gjort kvällens räddning på ett direktskott från Danne...

Anonym sa...

Skyll inte på Lyckstedt. Vad höll du på med när RZL och Danne kom fria? Det är ju basics att man måste täcka av låga skott vid målstolparna.

Jonte sa...

Fan, jag trodde inte att det var någon som noterade det! Jag vet och det känns så tungt. Hade jag bara tagit dom skulle matchen i matchen varit min...

Axel sa...

Ingen skada skedd Jonte, det är ju på träning man ska lära sig! Du är grym! SUS störste genom alla tider!