söndag 21 maj 2017

Söderkamraterna - SUS 0-4 (0-2)



18 kommentarer:

Axel sa...

Dom som va med kan fylla på med kommentarer va?

Anonym sa...

Kände på mig att ni skulle ta en skalp mot serieledarna, lite typiskt SUS=)
Finns nog inget som triggar er mer än att möta det lag som leder serien. Bra jobbat!!

Henrik Hallberg sa...

Domaren försökte värva Axel efter matchen!

Davas sa...

Otydligt hur domaren resonerade; han såg att Axel var dominant, och han såg hur Söderkamraterna kamma noll, och ändå propsade han på att vi var i fel serie. Menar han att det faktiskt finns någon veteranallsvenskan att sikta in sig på?

Anonym sa...

Från Beejay.
Klinisk kross,
hur är det med dom skadade hjältarna?
Mvh.

Axel sa...

Jag är fortfarande perplex över erbjudandet. Vet inte om jag ska känna mig förolämpad, men lutar nog åt det hållet. Han ville ju ha mig till nån veteranserie.

Förslag på annat att diskutera är Jonathans straffräddning. Den var väldigt imponerande eftersom det var en välslagen straff dessutom. Kekkes två gula inom 5 minuter stack också ut. Jäkligt trist med knäskadan dock. Sista jag hörde var att det 10 timmars väntetid på SÖS. Linus fick nog en bristning, men kan börja jogga igen inom 4-5 dagar.

Davas sa...

Vet inte om ni noterade att det även var ett taktiskt bravurnummer från Jonathans sida? Mer om det i stängda fora, för di som inte såg hur han reglerade hela situationen.

Anonym sa...

Från Beejay.
Imponerande balansnummer av Davas-Nurejev på linan(mållinjen)
som räddade ett givet mål.
Som sagt kliniskt genomförd match av SUS,
vad månde bliva...
Spöket kanske.

Tobias sa...

Tror jag åkte på en revbensskada också, men jag är osäker på hur pass allvarligt det är. Får se hur det känns under veckan men jag kan inte påstå att det känns särskilt bra idag. Jag tuggar ipren och får hjälp med påsättning av både strumpor och skor..

SirMoose sa...

Jonatans straffräddning borde varit rubrik nummer ett efter denna match. Han var så sällsamt lugn i hela situationen. Då förstod jag inte men nu är det glasklart, han visste så klart att han skulle ta den. Av vikt är också att det var en bra slagen straff. Hård och låg mot Jonatans högra stolpe.

Att Tobias revben inte är pigga idag är lätt att förstå. Det var en magnifik smäll han fick av Kamratens knä. Jag var imponerad av att det ens blev några fler minuter igår, det såg ont ut.

Min baksida ger välbehövlig vila ett par veckor framåt. Frågade Dr Haglund om tips och fick en hemsida skickad till mig. Tror dock att det var en skämtsite då det stod saker som att "det är viktigt med uppvärmning" samt "man vanligtvis kan börja jobba försiktigt efter fyra fem dagar". Uppvärmning? Jogga? Detta är SUS - Idrott för nöjes skull!

Davas sa...

Men vad var det egentligen som hände där på linjen? Hur kunde den gå rakt på en annan (?) Söderkamrat, och hur kunde den kamraten i sin tur missa öppet mål? Tog rikoschetten på mig eller mål-Jonathan? Det var inte helt tydligt från där jag befann mig, men oerhört uppfriskande.

Björn sa...

Classic.

Unknown sa...

Rikoschetten som du så väl formulerar dig vill jag minnas som en briljant räddning från dig Davas med ett ben som inte krävde varken mer eller mindre. Studsade tillbaka lite lätt och undvek motståndarens fot med bara någon decimeter. Enkelt men briljant.

Straffräddningen, också enkelt.


Anonym sa...

Från Beejay.
Måste gå in och klargöra en del av linje-dramat,
Davas dansade på linjen tog med sej bollen och vidarebefordrade
bollen till SUS utmärkta målis som lugnt gjorde resten.
Lika lugnt som han tog hand om straffen,
från läktarplats såg det ut som han kunnat lägga sej ner och vänta på bollen
för att därefter skicka bort bolluschlingen som störde honom i det fina vädret.
Mvh.

Anonym sa...

Från Beejay.
Eftersom det inte händer så mycket på den här siten
för tillfället så tänkte jag vara fräck och
försöka underhålla dom som inte har så höga kvalitetskrav på underhållningen.
Jag var på Zinken för att se Westis utskåpning av Camelen,
och samtidigt räkna lite mål i statistiken...
Westis spelade något som oraklet Davas skulle kallat extrem-skitfotboll,
det mest spännande som hände var att en ölberusad ung man,
(kvarglömd efter Borsten-Kronismatchen som gick före)
Ambulans kom och hämtade killen medan Camelen-Westis fortsatte och skitbollade,
historien kunde bara sluta på ett sätt,
bottenlaget Camelen slog Westis med 2-1,
efter c.15 brända frilägen av Westis,
som den gode analysexperten Davas skulle sagt,
skitfotboll...
Mvh.

Davas sa...

Camelen tycks ju vara rena rama berg-och-dalbanan. Lika mot Spik, vinst mot Borsten, utskåpning mot kamraterna; ännu en torsk mot Kronis, och så en Westis-skalp – vad det nu betyder. Var de utspelade idag, men hade gudarna med sig? Eller hade Westis lämnat alltför många på landet? Eller är det bara så att med riktig skitfotboll kan det gå precis hur som helst?

Anonym sa...

Från Beejay.
Många av spelarna i Camelen är 40-åriga gentlemän som har
varit duktiga spelare på sin tid,och när dom fick 1-0 till skänks
så tände dom på alla cylindrar och kämpade som djur.
Westis ramlade in i någon typ av apati,rullade boll över hela planen
men hade tappat förmågan att göra mål,hör till saken att deras målvakt
var alldeles utmärkt,räddade spektakulärt många gånger.
Man skall inte underskatta Camelerna,
SUS med sin snabba fotboll bör slå det här gänget,
Westis spelade i slow-motion.
Mannen som kollapsade på läktaren var en del i Borstens skrålande hejaklack
som SUS säkert kommer ihåg från debutmatchen i år,
hans kompisar gick och lämnade honom liggande,simulerande klädhög,
inte hälsosamt att pimpla bira i stekhet sol.
Han kördes i väg med ambulans,hoppas han överlevde...
Mvh.

SirMoose sa...

Aj aj aj, låter inte bra om slow football inte biter på Camelen. Det är ju SUS adelsmärke!