tisdag 16 maj 2017

Fin kväll ändå

12 kommentarer:

Axel sa...

Jäkla vacker bild ändå

Anonym sa...

Togs bilden innan eller efter stortorsken?

Davas sa...

Westis var kanske inte så pjåkiga ändå.

Anonym sa...

Från Beejay.
Hurra,Davas har redan tagit sej ur "spegelstadiet"
det gick snabbt...
Hjälp dom nyfunna vännerna Westis med att
köra över "Södergänget" i nästa match,
tackar på förhand.
Ni kan när ni vill
Mvh.
GO SUS GO...

Davas sa...

Touché. Bortom narcissismen.

Anonym sa...

Från Beejay.
GO DAVAS GO.
Mvh.

Anonym sa...

Från Beejay.
Ett inlägg från den extremt fräcka Beejay.
Jag inkräktar på SUS utrymme på ett sätt som inte är OK.
Det är ju bara att klicka bort mitt inlägg om det inte är godkänt.
Ni vet ju redan att jag har mycket starka känslor för SUS härliga
inställning till fotboll,och gemenskap i synnerhet,så det behöver vi inte
dryfta här.
Däremot min mera svårförklarade kärlek till SUS stora hatobjekt Westermalms if.
Jag började mitt spel i Westis 1975,i en 2-2 match mot SUS (vi var ju bättre som vanligt)Det var spel på Hagen 1,som på den tiden var en vidrig grusplan,
kommer ihåg att SUS-lirarna var storvuxna och hårdföra,
70-kilo Beejay fick fajtas hårt för att lyckas med något alls.
Men till verkligheten,jag slutade med fotbollen 1986(som 40-åring)
Träffade på Westis-läktaren en gammal grå gubbe som presenterade sej som Samuelsson...
Dom här gubbarna hade du kört över på 5-min sa han,hade aldrig sett honom tidigare.
Blev kompis med honom under några år,han berättade om dom år han spelade i Westis,
dom var allsvenska då,(plusstastik på AIK,hur många lag har det?)
Arbetslöshet,och i brist på arbete tränade man fotboll i Vasaparken,
det bar ända upp till Allsvenskan.
Westis är det enda lag i Sverige som har gått ända upp i allsvenskan,
och ända ner till div.9...
ser man det så,så är vi på väg uppåt,
som vår kära krönikör Davas påminde oss om.
Förlåt en gammal Westisgubbe som aldrig kan hålla käften,
det är ju bara att klicka bort mitt långa inlägg,
om det tycks smutsa ner den i övrigt excellenta SUS-sidan.
Mvh.
Beejay.

Anonym sa...

Från Beejay.
Ett litet inlägg till,
för dom ev.tillkomna tittare.
SUS IF-30 första åren är en utomordentlig doku-såpa om
Hagens fotbollsliv,
mera aktuell numera genom kapitalismens och politikernas
känslolösa våldtäkt på oss Hagen-älskare.
Mvh.
Beejay.

Simon Öhrlin sa...

Hur gick det med valberedningens förslag?

Davas sa...

Tack för att du delar med dig, Beejay.

Läsvärt!

Davas sa...

Man undrar hur det såg ut på Moldau. Hur stor var egentligen schnitzeln idag?

Axel sa...

Sluta aldrig att skriva BeeJay! Jag läser allt, ofta två tre gånger.