söndag 17 april 2016

... är att SUS kommer igen till 1-1!


Mål:
Tollmar (Nisse)
Jack i knät: 
Erik G (som just nu sys på SÖS. Uppdatering kl 23.15: Två stygn sydda med bedövning av en hyfsat färsk och osäker elev. Tror hon stack mig med bedövningssprutan tre gånger... Fick även stelkramp. Detta utfört av en kompetent syrra.)

Matchrapport
Det var en riktigt fin upptakt till dagens seriepremiär. Riktigt god uppslutning och även minst två SUS-legendarer som avstod plats i truppen (Danne och Linus). Jag, Davas och Björn anländer till ÖIP kl 19.40. Stockholmsatleterna värmer upp gemensamt. Inte en SUSare så långt ögat når i det läget. I omklädningsrummet sitter några stycken iallafall. Sen går vi ut och kvällens enda Periscope sändning görs:



Tyvärr blev det ingen mer sändning, jag fick spela hela matchen. Ska kanske investera i ett stativ.

Hursomhelst så drar matchen igång och SUS har alltså hela 5 man på bänken. Känns aldrig bra att behöva bänka spelare och SUS brukar ju göra sämre insatser när vi är många på bänken. Denna kväll funkar det dock ganska så bra, åtminstone vad gäller att hålla uppe kvaliteten i spelet trots rotation. Ett styrkebesked av hela truppen. Stockholmsatleterna börjar piggast och det tar kanske 10 minuter innan vi lärt oss exakt hur de spelar. Dom söker bollar i djupled hela tiden. SUS tar gradvis över initiativet genom resolut mittfältsspel från Davas, Hallberg och Stefanarna. Typiskt nog är det då som Sthlmsatleterna sticker upp och sätter 1-0. Det är en fintig spelare på kanten som försöker dribbla sig förbi Axel typ 5-6 gånger innan Axel tröttnar och låter killen få exakt så mycket yta att han kan slå ett inlägg som en medspelare nickar in. Matchen fortsätter på liknande sätt som innan målet. Elo har ett fantastiskt fint skott som motståndarnas målvakt räddar på ett imponerande sätt. Det är inte så många avslut totalt men det känns ändå som att SUS borde kunna vända matchen. I halvlek konstaterar vi att vi kör vidare på 4-4-2 och att vi kan snäppa upp presspelet lite, vi har ju en stark bänk så orken ska räcka. I andra halvlek är det fortsatt SUS som har det mesta av spelet. Atleterna har ytterst få lägen och deras anfallsspel är väldigt enkelspårigt. Halvvägs in i halveken gör så Tollmar 1-1 på nick, mycket välförtjänt. Det blir ingen riktig slutforcering av nått av lagen men närmast är ändå SUS.

Svårt att utse matchens lirare. Kanske Jojje ändå, han är ju omutlig i mittlåset.

Redan på fredag 22/4 är nästa match, på Stadshagen 1 mot IFK Lidingö BK.

9 kommentarer:

Björn sa...

Bra rapport! Jobbe var grym!

Björn sa...

Jobbe? Tror jag menade Jojje...

davas sa...

Hur gick det för Erik?

Axel sa...

Tror det gick bra, men jag kan ju inte redogöra för hans subjektiva upplevelse. Såhär dagen efter känns det som ett felbeslut att köra bilden på SÖS-akuten högst upp i Matchrapporten. Den representerar inte riktigt den övergripande känslan efter matchen, som ju var positiv, och SUS är på intet sätt nere för räkning liksom. Erik är nog tillbaka om 2v är min gissning. Sammanfattningsvis borde jag kört ett separat inlägg med rubriken "SUS SYS PÅ SÖS" eller nått.

Axel sa...

Har för mig att Elo efter matchen återgav nått kul som nån i Atleterna sagt under matchen, alla garvade men jag minns inte vad nu vilket retar mig.

Unknown sa...

Har för mig att det var något i den här stilen:
Spelare 1:
- Det ser okej ut men det finns en del att utveckla.
Spelare 2:
- Ja, det är bara att träna, träna, träna.

Jag tycker att det är roligt att se hur det kan skilja sig åt mellan olika lag. Atleterna var verkligen SUS motsats, men verkade vara ett trevligt gång ändå.

Henrik Hallberg sa...

"Atleterna var verkligen SUS motsats, men verkade vara ett trevligt gång ändå"

Elo, ibland är du en poet! Meningen säger så mycket ovan, inte bara om SUS, utan även om hela din personlighet och inställning till livet! Vackert.

Axel sa...

Håller med Hallberg fullständigt!
Den där kommentaren från atleten är ju fantastiskt komisk alltså.

Unknown sa...

Jag måste erkänna att det var vår lagkapten som fällde kommentaren om SUS motsats när jag uppdaterade honom om matchen över internet-länk. Eftersom den var så talande fick den komma med även under mitt namn.