lördag 2 maj 2015

KFK - SUS IF 0-4 (0-2)


Foto: Nora


Mål
1-0 Dan (Simon)
2-0 Elo (Axel)
3-0 Stefan (Elo)
4-0 Jojje (Elo)


SUS briljerar med hög lägstanivå i utmärkt skitmatch

SUS-truppen var nere på 12,5 spelare, vädret var suskt och matchen spelades på lilla Stadshagen 2. Allt detta var tydligen ett vinnarrecept. Redan tio minuter in i matchen satte Lepp 1-0 på ett lurigt skott (till förväxling likt ett luftigt inlägg) i bortre gaveln. Elo gjorde strax därefter 2-0 och matchen kändes nästan avgjord. SUS var så oerhört mycket bättre än KFK, det kändes direkt. Men, KFK ryckte upp sig försvarsmässigt och matchen blev långa perioder hyfsat jämn. Ett tag mot slutet av andra gaddade alla susare ihop sig mot Axel, som spelade högerytter då, och skickade perfekta långbollar utmed högerkanten som han inte han ifatt, allt för att han skulle förstå att han inte ska slarva med intervallträningen. Message taken.

Annars fanns det mycket att glädja sig åt. Framförallt Dan. Vilken oerhört bra spelare den mannen är. Defensivt 110%-ig och framåt helt livsfarlig, rakt igenom matchen. SUS ska vara oerhört tacksamt för att ha en sådan juvel i truppen. Elo glänste också en hel del. Söder och Simon var starka framåt. Jojje fantastisk i närkampspelet. JS agerade oklanderligt som en ÖB i mittcirkeln, genom hela 90 minuter, imponerande. Joel, Antons brorsa, gjorde sin första seriematch med SUS och han gjorde det riktigt bra på topp; kvick, bra teknik och med god blick för spelet. En tidsfråga innan han vinner skytteligan. Stefan, som egentligen var sjuk, gjorde inhopp i backlinjen ändå och gjorde planenligt även mål på en hörna. Hörnorna från Elo förresten, jisses! Dom är ju grymma, i Hallberg-klass.

Sammantaget en bra insats av SUS även om vi ju kan så oerhört mycket bättre också. I SUS så tävlar vi ju framförallt mot oss själva och i den matchen så kändes det som att SUS förlorade, jag menar vi borde kunnat fixa tvåsiffrigt, men det är skönt med 3p.

KFK då, hur var dom? Helt ok tycker jag, dom blir nog mittenlag.


19 kommentarer:

Anonym sa...

Var det inte Leppen som lobbade in 1-0??

RZL

ADG sa...

Jo det var väl Leppen!!!

Anonym sa...

Från BEEJAY.
Vilken uppvisning av ett taggat
gäng som vill mera.
Tugga taggtråd ger resultat.
hela laget verkade ha taggat.
Leppen hade tuggat dubbel portion.
ingen hann med på hans våldsamma
rusningar över hela plan,
och när Elo har tröttnat,
då kommer alla hans skott att sänka sej 2 meter,
och det blir dags att plocka fram
räknestickan för målräkningen...
Axel gjorde fem våldsamma ruscher längs högerkanten,men bolluschlingen var för snabb...
Underbar skitmatch av SUS,
härligt för den "flertaliga" publiken.
Mvh

SirMoose sa...

Sjukt härligt!

1+2 på Elo imponerar! Kul att juniorerna tar för sig.

Axel sa...

Javisst ja, Lepp gjorde första! Hur kunde jag glömma?

dale sa...

det går väl inte att glömma mitt seglande ronaldiho-inlägg med vänstern som damp ner över målisen i bortre gaveln? ett ljuvligt slumpmål!

Björn sa...

Härliga SUS!

Davas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ADG sa...

Censurerar du dina egna inlägg Davas?

Simon Öhrlin sa...

Vafan, två matcher i rad jag inte får någon assist trots målpass.... ;)

Axel sa...

Javisst ja! Simon assade till första. Hur kunde jag glömma?

Axel sa...

Ut med språket Davas!

Davas sa...

Bloggers mobilapp är ju sämst. Råkar man tumma in fel bokstav, och bestämmer sig för att korrigera, för att sedan återuppta sin lilla utvikning, då är det ju högst oklart om texten faktiskt kommer med när man trycker på sänd. Jag gick och grunnade på att alla tycktes vara så överens om att det var en riktig skitmatch vi spelade av, och tänkte skriva något om det. Med det blev helt rumphugget på grund av den förbannade appen, så jag tog bort alltsammans. Orkade inte skrive ett inlägg till, för att komplettera. Men min tanke gick ungefär så här: Visst, tvåan var usel som vanligt, och KFK har man sällan sett sämre och mer fantasilöst än igår (var var den rödhåriga irländaren John Stuart, eller vad det nu var han hette?). Men SUS spelade ju fint – och lyfte ju det hela ur skitmatch-träsket. Lepp, Elo, Joel, RZL, Öster, och alla andra gamla SUS-are var ju så där alldeles lagom bra, tyckte jag.

Davas sa...

Dessutom får man säga att inramningen också lyfte matchen ur det där träsket. Jag trodde ett tag att jag skulle behöva duscha ensam. Men så fel jag hade. Stefan och Dani hade redan travat iväg till duscharna utan att jag visste om det. Och det innebar till slut att även ADG, Nora och Oskar gjorde oss sällskap. Vilken fräsch familjefest det blev!

dale sa...

jag älskar att KFK startade med 4-2-3-1-uppställning för att sedan gå över till 4-4-2 när dom låg under med 0-2. "va e meeeningen med det häär?" skrek en KFK'are uppgivet.

Davas sa...

Att de ens tar order från bänken! Att det ens finns en mer raffinerad taktik än att slå långt i mitten!

För övrigt måste vi börja fundera på vem som kan ta över nummer 14. Den är ju small.

Axel sa...

Björn får ju först spela några storslagna avskedsmatcher i den först.

Unknown sa...

Klockrent referat. Håller med om att det var en skimatch som vi kämpade oss igenom. Som en påminnelse om det slit som läggs ner i SUS-tröjan vaknade jag i morse upp - som vanligt dagen efter match - med rejält ont på flera ställen. Värst den här gången var nog käken efter att ha krockat med målvakten. Eloge till honom förresten, det var inte en kille som gav upp efter några mål i baken. Nu ser jag fram mot nästa match. Heja SUS!

ADG sa...

Oh how I love u Davas;-)