lördag 8 mars 2014

SUS-Gallupen


Vi körde ju ett litet utskick för att känna av stämningarna inför säsongen här i veckan och det föll väl ut. Snudd på alla svarade inom ca två dygn, så det var ju jäkligt bra va. Tyvärr är det ju några som sannolikt inte kommer synas på Hagen 2014, vilket ju smärtar. Vår gamla trotjänare K-P knappade t ex fram ett svar som var lika vackert som sorgligt:

"...Jag kan med största säkerhet och stort vemod meddela att min tid som spelare i SUS är över. Mitt liv utspelar sig nu i all stillhet i Strängnäs och jag är sällan i Stockholm, men mitt hjärta kommer alltid att klappa för SUS och den fina kamratskap som jag fick uppleva i klubben. Jag minns fortfarande min första inomhusträning i Åsöhallen 1996. Pigge stod i mål och Elgens armbågar var vassa som rakblad. Sen följde 16 år av regn och solsken, kyla och obeskrivlig törst. Det var en härlig tid! Tack för allt SUS! Klubben i mitt hjärta tills jag dör..."

På det hela taget är det annars många som verkar laddade inför utesäsongen, men få som kan lova särskilt högt deltagande. SUS behöver alltså värva spelare, helst en till varje lagdel. Det har ju tisslats om en del nya, och det är alltså dags att göra verklighet av det. Träningsmatcherna framöver är ett ypperligt tillfälle att låta folk prova vingarna. Den allmänna känslan är annars att om vi bara får ihop lag så lär det bli en rätt imponerande segersvit i år.

/F

2 kommentarer:

SirMoose sa...

K-P - Legend!

Minns när han satt i avbytarbåset vid grusplanen, det fanns förr i tiden, så bakfull att han inte ens kunde följa matchen. Möjligen är det till den matchen han refererar med sin törst.

Björn sa...

Härliga KP! Lätt att bli nostalgisk nu, och det tänker jag bli. Kommer ihåg mitt första sus-tillfälle (tack DD) och också första gången jag träffade kp. Träningsmatch i typ mars/april, snö, rätt kallt och grus. Det var definitivt väder för långbrallor. Kanske mötte vi lidingöfavoriterna? KP ägde högerkorridoren redan då kombinerat med skönt snack vid sidlinjen. Underbart, måste varit -99 vilket känns sjukt längesenn och som igår.