söndag 3 mars 2013

Peder möter SUS på stan

Jag har på sistone blivit allt mer avundsjuk på min kollega Peder (som den uppmärksamme SUSaren minns från två avslutningsmatcher de senaste åren). Inte för att han i måndags genomförde Vasaloppet på 8:35h (jag vägrar konsekvent längdskidor sedan lumpen) eller för att han har biljett till Allsvenska premiären 1/4 i Borås (ok, lite avis kanske)

Avundsjukan grundar sig istället i hans förmåga att stöta på SUSare på stan.

För två veckor sedan dök följande foto upp helt utan förvarning.

Visar sig att Peders kusin är en av Jontes bästa kompisar och att kusinen/kompisen nu bjudit båda på
födelsedagskalas. Man blev ju alldeles lycklig av synen.

Sen, under en kväll med Champions League på O'Learys i Köpenhamn i förra veckan efter en lång dags möten, visar det sig att Peder i helgen ska på ADGs brorsas bröllop och att han träffat Stefan på svensexan. Återigen: känslan av avund blandad med stolthet. Under kvällen kommer rapporter om hur Stefan hjälp till med att knyta fluga och så till sist, vid 2-snåret, kommer bilden jag väntat på.




SUS TILLS JAG DÖR!



1 kommentar:

Axel sa...

Riktigt tung 'SUS på stan'-dubbel! Underbart.