onsdag 1 augusti 2012

Lök på laxens gräddmos

Kan något som är bra bli bättre? Frågan är befogad när man ser till SUS matchprogram för höstsäsongen. Den sista matchen spelas fredag 5 oktober klockan 20. Finns det något bättre tillfälle att snabbsummera säsongen - en riktig summering kan naturligtvis bara göras under eftersnacket till matchen mot Stigges Dream Team - snacka taktik inför A mot B och helt enkelt bara umgås.

Att matchen dessutom spelas på Östermalms IP ger ju Jet Set-folket en chans att släpa med sig övriga susare till finare hoods - ja, förutom då att omväxling kan förnöja*.

Jag gissar att det här inte handlar om någon tillfällighet utan tillskriver Fyrklöverns nära samarbete med Stff detta förträffliga upplägg. Vackert!

* Detta gäller givetvis inte till exempel restaurangval för A mot B-middagen och liknande institutioner.

5 kommentarer:

Axel sa...

Härligt inspirerat inlägg måste jag säga! (eller snarare skriva, för att vara korrekt, men ni fattar, hoppas jag, annars får jag nog omvärdera läsekretsen). Jag uppfattar det som att den inledande frågan är rent retorisk (att svaret är Ja är knappast kontroversiellt, och den som vill försvara ett Nej där skulle få det svettigt, bildligt menat, men ni fattar, väl? jo det är klart ni gör) och den föreslagna förbättringen är att dricka öl efter sista seriematchen, i närheten av ÖIP. Till detta ställer jag mig bara positiv, men för den som får svårt att komma loss för två SUS-relaterade öldrickar-events inom loppet av två veckor (A-B är två veckor efter) så tycker jag att A-B med den efterföljande banketten ska prioriteras, men det är ju bara jag, one man's opinion liksom. Det blir kanske bara jag och Sauter denna förtsa kväll, låt oss kalla den Sauter-ölen, men satan vad trevligt vi kommer ha det, vi kommer analysera säsongen på längden, och, om vi hinner, kanske även på tvären. Go Suuuuuuuuus

Davas sa...

Tror även Håkan dyker upp, om jag ska vara ärlig.

Axel sa...

OK. Jag, Sauter och Håkan. Fett nice!

Håkan sa...

Klart jag kommer!! Kan även vara domare om sådan skulle saknas.

Axel sa...

Grymt!