måndag 22 januari 2007

SUS 40år

För 40år sedan så grundas SUS IF och det ska vi fira och det rejält hoppas jag på.

"Elgen" kommenterade alldeles nyligen på en annan post att han ville fira detta rejält. Jag är av samma åsikt men sen kommer frågan om hur vi gör detta på bästa sätt.På senaste träningen så fick jag i uppdrag att vara ansvarig för denna företeelse och det känns kanonkul. Jag kan redan berätta att arbetet startat men jag kommer behöva hjälp av någon/några för att genomföra vad vi nu vill göra.

För 10 år sedan så firades det rejält på restaurang med uppträdande och diverse andra festliga inslag. Min förhoppning är att vi ska slå den festen med hästlängder. Jag kan ju dock inte prata för alla så det jag skulle vilja veta är hur och i vilken omfattning detta ska firas.

Nedan listar jag några alternativ så kan vi väl snabbt försöka att kommentera vad vi tycker.

  1. SUS A-SUS B räcker som fest.
  2. Hemmafest hos någon spelare, endast för spelare som är aktiva.
  3. Restaurangbesök för spelare och respektive och sedan fria aktiviteter.
  4. Festlokal och party för spelare, föredettingarna, legenderna och respektive till nämnda parter.
  5. Annat alternativ, nämligen...

Gör er röst hörd i kommentarsfältet. Säg gärna till om ni kan tänka er att hjälpa till med anordnat av detta. Olika arrangemang kräver olika mycket förberedelser.

/#11

8 kommentarer:

Johan seidefors sa...

Jag tycker absolut att vi ska ha en riktig fest, på lokal. Russel kan lira plattor och jag kan dricka järn.

max sa...

Jag håller med Johan. Jag hjälper hellre till med järnet än med vaxet.

Sporttyckaren sa...

minst tre, helst fyra =)

SirMoose sa...

Stor fest, mycket folk. AIK och difff bjöd in Juventus, Milan tackade ju nej, när de firade senast. Vilka tar vi in?

max sa...

Just nu 3½ röst på alt 4.

Gör er röst hörd innan det är försent.

Anonym sa...

Alternativt fyra, helt klart!

Jag som lyckats missa två senaste säsongsavslutningarna har ju lite att ta igen... bör vi förresten inte ha en uppstartsfest innan serien i år också?

Supporter-Lisa sa...

Självklart ska ni ha stor fest där även era supportrar får vara med.
Och underhållning, det måste ni ha!

Daniel sa...

FYRA!!!