söndag 3 september 2017

Träsket - SUS 0-2 (0-0)


Mål:
0-1 Bougt (Oskar)
0-2 Bougt (str.)



7 kommentarer:

Björn sa...

Bra match idag!

Axel sa...

En av de spelmässigt mest överlägsna matcherna på länge. Med lite effektivitet i avsluten hade det nog blivit tvåsiffrigt.

SirMoose sa...

Sällan har en tvåmålsseger känts så säker.

Igår fick jag lämna ifrån mig min älskade #12. Ett nummer jag tror jag haft i runt 20 säsonger. Men visst blev sorgen lättare att bära när det var matchvinnare Bought som bar dem, med den äran.

Davas sa...

Det var lite tråkigt att inte Beejay var på plats och såg den här. Men otymplig tid, och kanske även del av stan, för vissa. Dessutom ganska tråkiga motståndare. Så det var nog ganska väl avvägt ändå.

Anonym sa...

Från Beejay.
Missade matchen beroende på att Westis match gick samtidigt på Hagen.
Men den matchen kunde jag lika gärna missat,
Westis verkar ha lagt sej på rygg för tillfället
om det blir resten av säsongen eller inte återstår att se...
Matchens behållning var i stället en c.30-årig ung dam som troligen hade smitit
från St.Görans och tog sej en promenad över planen under pågående match
och samtidigt drog av sej det enda plagg hon hade,en stor tröja
så det blev total nakenshow av det hela,lite slapp rumpa dock,annars ok.
Tragiskt tillfälle förstås,och hon vägrade lämna planen,
Camelernas tränare gjorde misstaget att yttra något så han fick en klassisk hurril
runt öronen av damen.
Domaren fick stoppa matchen c.20 min.
i väntan på polis som hon motvilligt följde med till nya äventyr...
Camelerna tände tydligen till av det hela och gjorde snabbt 2 mål innan Westis
hade samlat sej och inledde slutspurten som inte räckte till,
efter sedvanlig provkarta på brända målchanser.
Men jag kommer inte att missa den tidiga seriefinalen med SUS på lördag,
när var SUS senast i seriefinal...
Kommer att hålla alla tummar jag har eftersom det finns flera lirare i SUS som
troligen gärna avviker från den gamla drömmen om andraplatsen,
i stället för att bli Kungsholmens stolthet som seriesegrare,
S-kamraterna är inte dåliga,men deras match mot Westis senast präglades mera
av Westis oförmåga än att S-kamraternas oövervinnlighet,så...
GO SUS GO.

Axel sa...

Låter som en minnesvärd kväll på Hagen ändå BeeJay!

Davas sa...

Sanna mina ord!