onsdag 22 juli 2009

Mot 18 raka

Nytt rekord, alltså färre steg än under tidigare rundor

För att till hösten komma tillbaka till SUS mer vältränad än på länge och på så sätt faktiskt börja bidra igen har Linus Hard Summer Training Country Style, LHSTCS, dragit igång. Motivationen är att vara med och åter skapa SUS-historia och se till att vi tar mer än elva raka segrar samt gör sejouren i sjuan till ettårig.

Ovan ser ni den berömda stegräknaren som varit föremål för flera träningsexperiment. Detta är dagens antal steg. Utöver motivationen att bli en mer vältränad SUS:are har jag lånat grannens postlåda och flyttat min Dagens Nyheter hit till Leksand. Innebär att jag måste ta mig de 2,1 km till postlådan för att få nyheterna. Gör att 4,2 km avverkas i hyggligt tempo varje dag.

Ytterst knäckande är de dagar, två hittills varav den ena var när julis värsta regnväder rasade, då man svettig och trött kommer till lådan, med vetskapen att det är lika långt kvar, och upptäcker att DN inte ligger i lådan!!! Inte en OK känsla! Men det är då SUS gör det klubben är bäst på - sprida glädje. Varifrån skulle man annars hitta kraften att med bra fart ta sig hem den tunga andra halvan?!

SUS är ständigt närvarande och få saker kan få en att må bra av att ta ut sig till max för att sedan gå ner och bada i den kalla kalla sjön för tvättning. Som jag vet är det bara SUS!

2 kommentarer:

Axel sa...

JA!

max sa...

12 timmar racketsport (tennis 10 och bordtennis 2) senaste 7 dagarna.

Långa promenader med barnvagn runt Stockholm, främst innerstan men även på Ingarö.

Tennisturnering på lördag. Bordtennistävling för 10 dagar sedan.

Kroppen är i ordning nu behövs det bara lite fotboll sen så är i alla fall jag redo för nya rekord.