lördag 4 oktober 2008

Nu är det klart - SUS IF går upp i division 7 till nästa säsong!

Efter en resultatmässigt missgynsam säsong i division H6A har SUS IF i och med dagens 2-8(0-4)-match säkrat avancemanget till division 7! Trots en spelmässigt positiv trend under hösten lyckades SUS till sist hålla hela 9 lag framför sig i serien vilket borde räcka för att säkra division 7-kontraktet.

Atletico Husby var tvingade att vinna matchen för att vinna H6A och gjorde också det, mycket på grund av att dom var bättre än SUS på det mesta. Atletico är välförtjänta vinnare av serien. Deras vägvinnande passningsspel står i en klass för sig. Delikata mål av Anders (välkommen in i statistiken!) och Daniel var annars dagens höjdpunkter.

Nu är det dags att blicka fram mot säsongsavslutningen på fredag 10/10. Det finns en liten liten osäkerhet rörande vissa statistiska data om säsongen. Den som känner att den gjort något av de 27 mål som vi producerat kan skriva det i en kommentar. Ange även i vilken match det var. Och första assist går också bra att rapportera in.

12 kommentarer:

Anonym sa...

2 mål från mig i matchen mot Erikslund som slutade 2-7 (1-1). Vi var en man kort från start till mål. Det var allt som jag bidrog med i år. DD assisterade på första målet. Minns inte vem som assisterade andra. Kan ha varit Johan.

/Ettan

Johan seidefors sa...

förmodligen... fast jag var iofs inte med.

Axel sa...

Snyggt att göra båda i den svåra matchen. Det ger stilpoäng.

Anonym sa...

RZL satte en mot Tudor

passade fram till Björn (Elpe 1.a matchen) & Ettan (mot Eriksberg)

Vet inte om jag satte en till i nån av mitten matcherna, minns nåt skitmål

Annars 2 fullträffar i vänskapsmatcherna också (viktigt att få med ALL statistik...efter denna skitsäsong av mig)

RZL

Anonym sa...

Erikslund heter dom ja .. ;D.Ettan, minns du inte min macka på klubbladet i slutminuten??

RZL

Björn sa...

målen är lätta att komma ihåg då det inte blev så många...borde varit några fler faktiskt...

Elpe borta, 1 mål, assist Emil hade jag för mig men RZL är ju inne på att det var från honom. Har för mig det var ett inlägg från RZL som Emil på nåt sätt lyckades få ner till mig. Emil och RZL får väl göra upp om den...

Westis, höstmatchen, 1 mål, ass Danne G.

Ljungbacken borta, 1 mål, ass Stefan.

Atlas, vårmatchen, ass till Danne G:s mål

Husby, sista matchen, ass till Anders mål.

Tror det var allt för i år tyvärr, möjligen en ass som kan vara glömd... Mitt mål inför säsongen var ju 10 mål och att undvika kramp. 10 mål var ju otroligt långt borta och kramp fick jag redan i vårmatchen mot Ljungbacken...

max sa...

ass till Lill-emil borta mot täby.
ass till davas borta mot ljungbacken.

allt från mig.

Daniel sa...

Jag har ju ett ofantligt dåligt minne vad gäller fotbollsmatcher, särskilt sådana där resultatet inte gått min väg. Men jag har för mig jag gjorde 3 på våren och jag är säker på att det blev 4 under hösten...
Vår:
Atlas 1 (Årets första målskytt 2a året i rad. Pass Björn)
Tudor 1 (?)
Ljungbacken 1 (?)
Höst:
Elpe 1 (tilltrasslad situation i straffområdet där jag rakade in bollen under deras målis. Har för mig Lyckstedt var inblandad)

Ljungbacken 2 (skottpass från JS, friläge efter dålig bakåtpass)

Husby 1 (skarv vid första stolpen efter elegant/kämpa förarbete av Lyckstedt)

Anonym sa...

1 mål mot tudor i våras, ass Johan.
1 mål mot Elpe, ass Nico.

Sedan har det blivit några assist.

Lyckstedt

Axel sa...

Jag gjorde ett på pass från Johan mot Westermalm i höstmatchen. Minns inte om jag passat till nått.

SirMoose sa...

Jag tycker att det är tråkigt att administrationen gör att många spelare inte längre känner att det är värt att göra sitt bästa. Ska man tvingas rapportera in en massa papper bara för att man gör mål eller en assist så är det inte värt det.

Tråkigt SUS, tråkigt!

Davas sa...

Som Anger Manager påpekar här ovanför, assisterade han mig när jag råkade lappa in en vänster mot Ljungbacken. Är inte lika säker på att jag själv assisterat någon den här säsongen. Däremot skulle jag gärna vilja se att mitt självmål mot Atlas, som helt satte stopp för vår framfart på Essingen härom veckan, fördes in i statistiken. Som vanligt fann jag mig i en lite tilltrasslad situation med Jojje.