måndag 13 oktober 2008

SUS Vinter

Man har knappt hämtat sig från säsongsavslutningen innan det är dags att blicka fram emot vintersäsongen. SUS IF har ju ett mycket gott rykte i fotbolls-Sverige och inbjudningar till inomhusturneringar duggar tätt. Här är två innan nyår som kanske kan vara något.

Snöbollen Cup ute i Tullinge lördagen 20 december garanterar 4 gruppspelsmatcher för 20 st div 4-8 lag. Det som talar emot (förutom platsen) är att man inte vet vilka speltider det kan röra sig om innan man anmält och betalat samt att anmälningsavgiften är hög; 1700kr/lag. Segraren får endast 5000kr i presentkort.

Nike Five Cups gruppspel spelas 27-28 dec, ev slutspel 4/1 och 6/1. Det kostar bara 800kr/lag och vid slutseger kammar vi in 30 000kr. Man garanteras 3 matcher och turneringen är direktkvalificerande för SM i Futsal.

Risken med båda dom här turneringarna är att motståndet kan vara svårt och att de spelas i samband med "helgerna" vilket kan göra det svårt att få ihop lag. Jag tänkte bara skicka ut frågan lite - ska vi satsa på nån av de här eller ska vi fokusera på SWSLC 08/09 och SVASS i år igen? Själv vet jag inte riktigt. Är många på blir det nog kul.

6 kommentarer:

max sa...

SVASS, SWSLC 08/09 duger gott för mig.

Och om det kommer upp så är vi ju titelsförsvare i Stockholm Open och där är jag gärna med igen.

Björn sa...

är jag hemma är jag gärna med och lirar turneringar men svårt att säga det redan nu. Det kommer visa sig senare när julplaneringen är klar... Men som Max säger SVASS och SWSLC räcker bra det också...

Anonym sa...

Svårt runt helgerna som sagt. SWSLC, SVASS funkar.

//Ettan

SirMoose sa...

Nike är troligen den coolaste turneringen att spela. Ofta mycket folk, många bra lag, en hel del ihopplock av gamla stjärnor från Stockholmslagen, typ Krille Nordin, Limpar, Pagge med flera.

Men samtidigt är det inte alltid kul när lagen är för bra. Julen är inte direkt SUS starkaste tid kan tänkas och jag är själv borta. Så varför inte göra som många av storlagen, satsa på det viktiga, SWWLC, Svass och Stockholm Open.

Axel sa...

OK. Då skiter vi i dom där. Vi siktar på SWSLC, SVASS och Stockholm Open.

Björn sa...

SVASS, lite revansch att utkräva för SUS där...