torsdag 23 oktober 2008

DET ÄR VI - SOM ÄR - SUS!

STJD hade glömt bort att det spelades ett allsvenskt derby nyligen, tills vi hittade den här bilden i kameran. I kravallerna som uppstod då 12 000 pers skulle lämna Råsunda... (12 000 - WTF! SUS har mer publik än så, vad är det som händer?) träffade vi på SUS målis Jonte Halldén på Solnaleden. Han kom rusande, hoppade över ett staket, vrålande någonting om att "SUS BUS - vi ska ta dom jävlarna", innan han åter satte fart efter ett gäng killar i vita kepsar. Otäckt!

5 kommentarer:

Axel sa...

Jonte har sin klassiska bus-pojke min! Love it!

SirMoose sa...

Det är få som vet det men Jonte spelar sig själv i "Nattbuss 807". Det enda som inte är autentiskt är att han i verkligheten inte dör i slutet. Det gjordes för att få publik i USA.

Så inte förvånas man av att Gunilla ofta svarar att han verkar vara i lekparken, se Vasaparken, när man ringer.

Jonte sa...

Äh! Egentligen gillar jag inte den här mentaliteten, men det var några Westermalmare som skrek "ner och upp, upp och ner, SUS ser vi aldrig mer".
Så vad fan skulle jag göra?
Jag kan ju säga så mycket som att de lär knappas lira nästa säsong...

Axel sa...

Bra Jonte. Jag skulle inte heller kunna hantera en sån situation utan att ta till våld.

Daniel sa...

Dom där vita kepsarna verkar finnas i alla klackar. 2000-talets inochutvända bombarjackor?