fredag 9 september 2016

Dags att KROSSA KRONIS!

På söndag möter SUS Kronobergs BK, laget som en gång i tiden gjorde sig känt för att ha de glåmigaste tröjorna i hela division sju-fotbollen. Vi misstänker att få spelare i Kronis ens känner till detta, då det var idel nya ansikten senast SUS spelade mot dem. De verkade inte ens veta att det rörde sig om ett slags derby – som ofta lett till drabbningar så infekterade att de gula korten stått som gullvivor i backen.

SUS vill alltid slå Kronis, och många minns en match när Kronis tränade tre gånger i veckan och låg i sexan, men fick stryk så in i norden av SUS på Stora Essingen. Minst 3-2 blev det, vill jag minnas, och Sir Nico – Kronis gamla lagledare – kunde inte annat än att buga, bocka och tacka för lektionen. På söndag är det dags för ny skolning. Men för det behövs ett fullt lag, och helst också en stark trupp. Så se till att komma till Stadshagen klockan fyra, eller lite före. Och meddela gärna i förväg att du kommer!

10 kommentarer:

Axel sa...

Kämpa SUS! 7 anmälda bara, alla som har mikroskopisk chans att komma loss - ta den! Samma gäller alla andra också.

SirMoose sa...

Trist torsk i en match där jag tycker vi spelade oerhört SUSkt. Mycket boll, fint passningsspel, lugna bollsäkra spelare och bara tolv spelare. SUS!

Davas sa...

Ja, det var en fröjd att se. Kronis tyckte SUS var det bättre laget, hörde jag på sidan.

Davas sa...

Undrar om inte mitt korsband på höger också brast igår. Får undersöka imorrn. Tog du akut-dropin på Artro idogt om morgonen, Simon?

Davas sa...

Tidigt om morgonen, menade jag – den där öppna mottagningen mellan 07:30 och 08:20?

Axel sa...

Ajaj Davas, låter inte roligt :(
Jag tror Simon drog till SÖS faktiskt.

Simon Öhrlin sa...

Yes, blev akuten+magnet på SöS. Dock remissad till Sofia på begäran.

Davas sa...

Det ska nog inte vara så allvarligt med mig. Var på Artro idag, och knät kändes stabilt. Får dock även en översyn av MR-kameran på torsdag, och kan nog behöva stå över en match eller två.

Axel sa...

Hoppas på det bästa på torsdag då! Utan Davas stannar SUS!

Simon Öhrlin sa...

#PrayforDavas