onsdag 8 juni 2016

Gräset är grönt!



En av årets höjdpunkter blir matchen på söndag mot Lidingö Gazoliners på Breviks IP 1 kl 15.00. Matchen spelas alltså på naturgräs. Förra året spelade SUS där också och det var nästan en religiös upplevelse att beträda gräset. Det är kanske inte den allra bästa gräsmattan, men det är ju något alldeles visst med att gå in i närkamper på riktigt gräs, det liksom inbjuder till det. I skrivande stund är vi nio anmälda. Vi hoppas förstås på betydligt fler. Jag tror 14 vore en idealisk siffra. Så gå genast in och anmäl er till denna. Hade jag själv valt en enda match att spela i år så är det denna.


13 kommentarer:

Axel sa...

Jag tar bilen från Medis kl 14.00. Davas har en stående plats. Om nån mer vill haka så återstår två platser, till nöds tre. Om nån annan kör så kan ni gärna arrangera samåkning genom kommunikation här eller i kommentarsfälten på bokat om ni önskar diskretion.

K_Erik sa...

jag tar gärna en plats!

/Erik

Axel sa...

Du har en plats Erik

Axel sa...

Nu är vi tio anmälda, men alla har inte svarat på kallelsen än. Är det någon som har något nyförvärv på lut så passar det bra nu. Hör av er!

K_Erik sa...

Räkna med att tysken åker med oss också Axel!

davas sa...

Visst drömmer man om Max och Pihl, och Dani Bohlin till den här matchen!? Då lär vi kunna kassera in vinst.

Axel sa...

Dom är lite svårflörtade dom du nämner Davas. Max är förresten skadad på nått sätt. Pihl, Dani och ett stort antal till har jag både mejlat och smsat. Snart blir jag nog anmäld för stalking av halva SUS-truppen.
Men Eriks nya tysk är en ljuspunkt!

davas sa...

Där ser man. En trupp på tolv då, alltså!

Pihl och Dani är ju så sjuhelvete bra, bara. Om de hade kompletterat till 14 hade det nog varit given seger. Nu ser det lite mer ovisst ut.

Axel sa...

Hoppet lever vad gäller Dani, eller, det är kanske lite optimistik tolkning. Han smsade att han troligen inte skulle hinna men att han skulle höra av sig om det ändrade sig. Låter kanske som en 20% sannolikhet att han kommer. Pihl däremot har inte lämnat något besked alls, vilket är lite svårtolkat, men mot bakgrund av att han i princip aldrig är med så ska man kanske inte gå och hoppas för mycket. Då hoppas jag nog mer på Öster som liksom en inverterad variant av Danis svar deklarerat att han troligen skulle hinna men att han skulle höra av sig om det ändrade sig. Alltså 80% sannolikhet att han kommer.

Vad gäller det här eviga smsandet för att få spelare till matcherna så måste jag erkänna att det ju rätt kul, men också litegrann...frustrerande, och under alla omständigheter tidsödande. I synnerhet vid uteblivna svar eller negativa svar och de står ju för ca 95% av fallen. Kanske man skulle överväga att sluta helt med annan kommunikation än bokat.se. För min del skulle det frigöra ca 90 minuter/vecka uppskattningsvis.

Hursomhelst. Om Kekkes tysk verkligen materialiserar sig och alla andra anmälda SUSare dyker upp på söndag så blir vi tolv. Jag vågar inte tro det förräns matchen blåses igång. Allra roligast vore kanske om vi blev nån till, så att vi gamlingar kan få sitta lite på bänken emellanåt. JS har ju varit en stor tillgång i sina gästspel på sistone men den där vemodiga pianolåten efter senaste matchen indikerade nån sorts uppgivenhet snarare än revanchlusta. Men läser du det här Johan, och känner suget, så är du extremt välkommen. Du kan få vara Pepe på topp.

Axel sa...

Helvete! Där rök tysken. Jag befarar att detta är slutet för SUS. Jag ger upp.

Axel sa...

Nu fick vi klart med en polare till Pihl som ansluter till truppen. Underbart! Håller även tummarna att Erik G lyckas sova bort sin förkylning just nu.

Anonym sa...

Tack för allt smicker! Tyvärr läste jag det försent. Annars kanske jag hade ställt in allt och kastat mig på Lidingöbanan till Brevik.
Hur gick matchen?

/Pihl

davas sa...

Sådär. Två framåt, vilket var fint. Men desto fler bakåt, vilket kändes lite otätt.