onsdag 21 januari 2015

SUS tillbaka i SUS-hallen (Skanstull) på Söndag kl 21

Man har knappt hämtat sig från söndagens rafflande omgång av SWSLC i Brännkyrkahallen. Vilken fantastisk start på SUS-året det var. Och det kommer bara bli bättre och bättre. SUS har ju numera en 40-hövdad trupp, med både bredd och spets. Det har i vinter börjat utkristallisera sig en kärntrupp av riktigt trogna som kommer nästan varje gång, det är oerhört viktigt. Och en hel del spelare är kanske slumrande i sitt fotbollsutövande men de kan när som helst kvickna till och dyka upp och då leverera på högsta möjliga nivå när det behövs. Se på Sauter, han har nog inte varit med på 1,5 år, och nu är han plötsligen med på tåget igen. Det är det fantastiska med SUS.

Annars verkar det som att många starka kort lägger sitt krut på utomhussäsongen. Vi vet numera att spelare som Max, Stefan, Björn och vår nygamla spelare Emil är såna som gärna är med mycket ute men knappt någonsin inne. Fyrklövern tänkte kanske ta fasta på detta och planerar för ett antal träningsmatcher utomhus redan i mars. Vi har sedan tidigare Snipers den 29 mars, men vi jobbar nu med några datum till. Vad tror ni om det?

Jag gick förresten in i Jojje som ju drog av hälsenan i oktober. Han siktar på att vara tillbaka till säsongspremiären i april! Vår målvaktshjälte Chrille har annonserat att han kan tänka sig stå ute kommande säsong, ett besked som också fyller Fyrklövern med tillförsikt.

PS. Läs nu inte denna optimistiska artikel och tänk skönt, då behöver jag inte bry mig om att gå på några träningar, SUS verkar ju ha sitt på det torra. Vi var faktiskt bara 11 på senaste träningen och är bara sju anmälda till söndag just nu, så det är en väldigt skör situation. DS

5 kommentarer:

SirMoose sa...

Jag tycker att det är lite tråkigt att vi pratar så mycket om bredd och spets. Aldrig något om oss som står för det grunda och trubbiga. Vi har också känslor och tycker att vi tillför något, om än inte så mycket bra.

Axel sa...

Viktig aspekt Linus. Mycket viktig.

Axel sa...

Nu är vi uppe i 11 anmälda till söndag, så det ser ut att bli spel. Gärna några till också!

Johan seidefors sa...

Jag missade förra veckan pga sjuk. Och nu missar jag igen. SORRY!!

Johan seidefors sa...

Jag missade förra veckan pga sjuk. Och nu missar jag igen. SORRY!!