torsdag 28 november 2013

Tour de Karolinska

Många har (inte) hört av sig och undrat över hur det var med det där dubbelseendet som fick undertecknad att bryta söndagens premiäromgång. Efter ett besök (med en väntetid på ca fyra timmar) på St Eriks Ögonakut remitterades jag vidare till Karolinska, Neurologen. Testerna där visade så vitt jag kan förstå enbart att det inte är en akut hjärnskada som ligger bakom, men men utöver det är det oklart (pun intended). Hur som helst kan vakna besökare här följa min väg från undersökningsbåset till hjärnröntgen avd. inspirerad av filmen Turbo som jag nyss sett på bio.







Vi SES inte på söndag. Om ni förstår vad jag menar.

6 kommentarer:

Daniel sa...

Mycket intressanta filmer ur ett såväl personligt- som samhällsperspektiv.

För att kunna sätta sig in i hur det verkligen upplevdes vore det även kul om det gick att lägga på ett filter som simulerar dubbelseende.

Daniel sa...

Att sängen verkar följa skyltarna mot "Psykiatri" är så klart en ren tillfällighet, eller?

Axel sa...

Ouch! där stang det till av lite dåligt samvete hära. Kan i efterhand ändå skryta med att jag faktiskt funderade på att skicka ett sms o kolla läget dagen därpå (jag är nämligen väldigt omtänksam som person), men att det sen liksom föll bort (är tyvärr glömsk också).

Skönt att du blev frikänd och kul med bilder från neuro på KS, jag har traskat mycket i dom där korridorerna. Det där kulvertsystemet är jäkligt charmigt ändå när man är frisk.

Önskar att alla som inte tänkte komma på söndag inkom med lika bra bevis på att de är inkapaciterade. Sjukhusbilder väger alltid tungt till en spelares fördel.

Axel sa...

Observant Danne! Gissar att diagnosen blev psykogen diplopi. Enda kända botemedlet är inomhusfotboll.

Anonym sa...

Från BEEJAY.
Underbart,jag byter direkt mitt
favvo-TV,"True Blood",mot härligt
underhållande SUS-reality.
Väntar redan på premiärmatchen i vår,med Karolinskatjejer vid sidlinjen,och kanske en doktor också.
Mvh.

SirMoose sa...

Är det en eldriven säng? Går så jäkla mjukt och fint. Om det är någon som kör Kapten är det bara att lyfta på hatten, vilken kvalitet!

För övrigt smart att köra i kulvertarna, allt för att slipp paparazzis.