söndag 2 december 2012

Vinnare efter straffar




Skickat från min iPhone

7 kommentarer:

SirMoose sa...

Var det en blind och total SUS- och fotbollsokunnig som delade lag? Har nog aldrig sett ett så självklart vinnande lag.

Eller är det så att det faktiskt var jämna lag? I så fall ser det inte bra ut inför säsongen, klar risk för överlägsen serieseger.

Davas sa...

De vann verkligen på nåder. Fick en kvittering 7:50 in i finalen, som var 8 minuter lång den här gången. Och tog sedan hem det på straffar, 2-1.

Man kan säga att det var Jonte som vann matchen för dem.

Davas sa...

Mest förvånande var nog att galningarna i det blåa laget inte var bättre. Såg starka ut på pappret.

Axel sa...

Så jävla fel att inte svarta laget vann!

Jonte sa...

Du är ändå inte ute och cyklar. De mer eller mindre lekte in fyra mål på en minut på mig i första matchen. Kul start!
Värsta (och läckraste) målet stod dock Danne för när han fintade mig på tvättäkta hockeymanér. Skönt att man har ett psyke av stål, så att det bara var att jobba sig upp för att vara på topp i finalen.

Davas sa...

Jonte ser förresten väldigt bra ut i sin bajen-tröja. Matchar hans svarta knickers alldeles utmärkt.

Daniel sa...

Jo, det är skönt att veta att man har en mentalt så stark målis i de lägena. Vi spelar ju trots allt i samma lag och träningen handlar om att SUS IFs A-lag samlat ska bli bättre. Såväl fysiskt som mentalt. Tycker inte man får glömma bort det i stridens hetta då vi spelar mot varandra. Lite väl mkt "skitsnack" som gått över gränsen på sistone - tycker jag.

Jag var f.ö. lika lättad att mitt volleyskott inte träffade Jonte i ansiktet som jag var glad att det gick in i mål.