tisdag 19 juni 2012

SUS-stats halvvägs

Diverse statistik efter nio omgångar spelade

Mange Persson framtonar som vårens SUSare, ensam med bara 3poängare. Intressant även att notera att Max, Aaron, Sauter och Jonte alla fixat 2,4p eller mer till SUS i de matcher de spelat hittills. Kristoffer leder poängligan (mål+ass) på 6p (4+2) framför Björn (4+1) och Davas (4+1) på 5p. Och Amir har levererat högst poängsnitt/match, han gjorde 1,33 mål+ass/match. Linus och Kristoffer har också varit effektiva med 0,75 per match. Amir hade positiv inverkan på lagets försvarsspel också, SUS släppte bara in 0,67 mål de tre matcher han spelade. Starkaste defensiva kraften är annars Mange Persson som bara tillåtit 0,5 mål/match. Synd att han bara spelade två matcher. Johan leder busligan överlägset som vanligt. Med hela fem Guld-dojjor hittills är Davas den SUSare som mer än någon annan "tagit sig själv i kragen och höjt sig över sin vanliga standard".

Ja, man kan stirra på siffrorna som man stirrar in i en lägereld, eller ut i världsrymden, rakt in i det oändliga. Ser ni nått annat intressant?

/A


6 kommentarer:

Björn sa...

Härlig statistik! Två personliga reflektioner...

1. Kul att jag spelat alla matcher.
2. Jag borde gjort nåt mer mål.

Axel sa...

Ja, efter ditt skrala deltagande i vinter så har du verkligen visat att du menar allvar med SUS, det gläds vi åt. Vad gäller målskyttet är det ju bara när du använder dig själv som måttstock som du kan vara missnöjd, en delad förstaplats i målskytteligan är ju rätt ok iallafall.

För SUS är det ju annars ett styrkebesked att vi sprider målskyttet på många olika.

Anonym sa...

Har jag verkligen fått 2 gula kort denna säsong och Jojje noll? Jag kommer inte ens ihåg att jag blivit varnat 1 gång ens i år.

Nick Chrille

Axel sa...

Sorry Chrille, jag har korrigerat dina gula, jag skyller på excel. Hittade dessutom två gula till Max i processen. Just gula har vi lite dålig koll på, så hojta gärna om nått är missat.

Björn sa...

Kanske var just en skral vintersäsong som behövdes! Nu får det bli några löprundor i sommar...

Amir sa...

Jag har fått två gula! (Lite soft diskussion med domarna på båda) ;)