lördag 5 juni 2010

Sus avgör i slutminutena - vinner till slut med 3-1

5 kommentarer:

Lundberg sa...

Imponerande!

Björn sa...

Tung match men skön seger! Rättvist till slut...

SirMoose sa...

Det är så skönt att ha skyttekungar i laget som går in och avgör när det behövs. Danne 2-1 i 87:e och 3-1 i 91:a.

Max stor igår och Jojje magisk. Sen givetvis hedersomnämnande till Chrille som tog handskarna och ställde sig i målet. Till det var han näst intill felfri.

Mannen i orange längst till vänster är John Remmer, gammal SUS-spelare. En liten snajdare med fina fötter som höll till på mittmitt och gärna hade nr.8.

max sa...

Vore kul med en matchrapport även om det var en tung match.

Jag var tyvärr så trött under matchen att jag knappt minns andra halvlek.

Jag minns dock:

Axels direktskarv i stolpen

Nicos nick som räddades på/innanför mållinjen

Våra 100 hörnor

Alla våra inläggslägen

En jättestark försvarsinsats

Axel med övervakande ögon från en defensiv innermittsposition.

Att Magnus inte blev utvisad.

Att Björne snodde bollen från Magnus på Linus pass. :)

Att Danne la en hörna direkt i mål och sköt in trean från halva plan.

Att jag kände mig fantastsikt bra i rörelseschemat men att bollen bara studsade fel när jag skulle slå en boll längre en fem meter. Måste vara skorna.

Att Linus sträckte sig efter en lång löpning.

Att Janne passade felfritt hela matchen. Nåja en felpass var det kanske.

Att K-P spelade vackert ytterbacksspel.

Att Anders är lik mig och Sauter, fortfarande.

Att Jojje kom med bollarna en (1) minut innan matchen och var först på väg hemifrån 10 min innan matchstart. Gott om tid.

Att Krille såg stenhård ut som målis.

Att Björn snyggt snappade upp en långboll före målisen och enkelt gjorde ettan.

Men förutom det ovan så minns jag ingenting men detta kanske kan hjälpa till om någon inte heller minns allting.

tyvärr minns jag vårt låga bolltempo också men det skiter vi väl i att skriva något om, OK?

max sa...

En annan sak...

Förra vinsten så var det en suddig matchbild, den här gången fick vi knappt plats. Bara en sak jag uppmärksammade.