fredag 12 mars 2010

VARNING: Kontroversiellt förslag

Sedan jag började i SUS är den största och bästa innovationen Finalen på inomhusträningarna. Det ger en härlig avslutning på hela träningen och man känner hela tiden att det finns ett mål att sträva mot. Men. Det har blivit så prestigefullt att vinna att jag upplever att folk tar det lite lugnare i flera matcher innan finalen för att kunna maxprestera i det avgörande läget, i synnerhet när gruppspelet bara spelas av två lag.

För att matcherna i gruppspelet ska gälla något, samtidigt som finalen ska vara av stor betydelse, förslår jag följande när bara två lag spelar:

* Finalen spelas i 2x5 minuter.
* Varje segermatch i gruppspelet ger ett bonusmål i finalen.

Om röda laget vinner 3 gruppspelsmatcher, två slutar oavgjort och vitt vinner 5 börjar alltså vita laget finalen med en tvåmålsledning.

Vad tror ni om det? Och framför allt: Vad tycker Fyrklövern?

5 kommentarer:

Johan seidefors sa...

hahahaha! jag älskar det här förslaget, inte så mycket för innehållet utan för att det är så oerhört SUS. fantastiskt.

Johan seidefors sa...

"i synnerhet när gruppspelet bara spelas av två lag"

dd sa...

Byt ut bonusmålen mot straffar

SirMoose sa...

Kämpa som faan hela tiden istället!

Axel sa...

Vi får ta upp förslaget på nästa årsmöte. Vi kan inte ändra regler mitt i brinnande säsong. Intressant idé tycker jag!