tisdag 23 mars 2010

Så avgörs SWSLC 09/10


Sjöstadshallen - finalarenan i SWSLC 09/10

På Lördag spelas den sista och helt avgörande omgången av SUS IF Winter Season League Challenge 2009/2010. Inför finalen har tävlingsledningen fattat beslut om nya regler jämfört med tidigare säsonger. Det som i år premieras är segrar och endast segrar (närvarodatan är för bristfällig i år). Flest segrar inför finalen har David Sauter med nio, tätt skuggad av Chrille och Daniel på åtta. Det är mellan dessa tre spelare som kampen står på lördag, om inte Sauter oväntat lämnar Walk-Over. Vid ett sådant scenario kan tre ytterligare spelare blanda sig i striden, nämligen DD, Eric och Linus som alla har sju segrar. Om jag var David Sauter skulle jag ha skottsäker väst, hålla mig inomhus, inte öppna post, koka dricksvattnet och endast äta mat ur obrutna förpackningar fram till finalen. Närvaro krävs naturligtvis för att vara aktuell för slutsegern och en seger i finalen väger tyngre än övriga segrar under säsongen. Om flera spelare i samma finalsegrarlag hamnat på lika många segrar avgörs guldkampen dom emellan med en straffläggning. Finallagen delas på så sätt att maximal spänning uppstår. Gå in och anmäl er på bokat.se så fort som möjligt så kan lagindelningen presenteras i god tid innan finaldagen.

Ses på Lördag. Det blir suskt spännande.

15 kommentarer:

Daniel sa...

Även om jag misstänker att jag skulle ligga ganska bra till om även närvaron räknats (och att den inte gjort det är ju mitt eget fel så...) så känns det helt rätt att fokusera på segrar. Var det något vi lärde oss förra året var det ju att det är just segrarna som räknas. Att bara få oavgjort i en match är ju helt ointressant... och förlust bara hemskt.

Axel sa...

År 2010 -segrarnas år!

Lundberg sa...

Hur ser målvaktskampen ut?

Johan seidefors sa...

jag vill se dokumentationen tack.

Ettan sa...

Oerhört överväldigande läsning. Jag missar tyvärr finalen och även firandet efter :(

Axel sa...

Här är hela listan:

Sauter 9
Chrille, Daniel 8
DD, Eric, Linus 7
Axel, Janne 6
Jonte, Jojje, RZL 5
Björn, Johan 4
Anders, Dan, Lundberg, KP 3
Ettan, Jonathan 2
Aaron, Davas, Henke, Nico, Andrea, Thomas 1

Björn sa...

hmm...verkar orimligt att jag bara skulle ha fyra segrar.

Axel sa...

Sanningen är ibland orimlig men den är inte mindre sann för det Björn.

SirMoose sa...

There´s no price for second place.

I LOVE IT!

Sauter käkar dålig kebabpizza på lördag. Sen blir det åka av med lag DD, Eric och Linus.

Sauter sa...

Kommer att befinna mig på annan ort fram till lördag. Inga säkerhetsåtgärder känns överflödiga när det mest eftertraktade individuella priset i fotbollsvärlden ska tävlas om.

Mot tvåsiffrigt!

Daniel sa...

Jag och Chrille ska ses fredag kväll för att planera lite...

Björn sa...

skulle vara kul att veta hur Sauters 9 segrar (10 efter finalen) står sig mot tidigare års segrare. Spontant känns det som Eric hade nåt liknande förra året.

dd sa...

Hur ser lagen ut? Är det vita mot svarta, röda mot blåa, eller gröna mot gula? Spänningen är olidlig.

Axel sa...

Eric vann 11 av 19 spelade träningar förra säsongen. Sauter har vunnit 9 av totalt 17 möjliga i år. Jag tror dock inte att Sauter varit med varje söndag så ratiot kan mycket väl stå sig fint i en jämförelse med Erics.

Axel sa...

Lagen publiceras innan lunch idag fredag. Vi jobbar in i det sista med laguppställningarna...