lördag 3 oktober 2009

Sus klarade kontraktet


Kvar i sjuan nästa år!

8 kommentarer:

SirMoose sa...

Jag gillar Sjuan men jag tycker torsken känns tung. Att vi inte går upp är OK, men att ett lag gör det som är sämre än oss är jobbigt.

Jag tycker att vi hade dem hela första halvlek samt efter deras kvittering. Sen skiter det sig.

Dock kan jag tänka mig att de kommer att funka helt OK i sexan. Ett ganska bra försvar, hyfsade anfallare och mändger av långbollar. Ett helt klart lyckat recept för sexan. Det är bara korkade lag som vill spela fin fotboll, typ SUS, som har det tufft.

Jojje, Chrille, Leppen och Johan var stora idag.

Adam Oranje sa...

Grattis till kontraktet! Tråkigt att det inte syns så tydligt att jag bara håller upp ett finger per hand :)

Jag vet inte om det var välspelad match från något av lagen, de viktiga matcherna blir ju sällan det. Däremot var det betydligt mindre kamp än jag trodde att det skulle bli.

Vi kom inte upp i normal standard, så det var tur att vi gjorde lika många mål på fasta situationer som vi gjort under resten av året tillsammans.

Tyvärr tror jag att ni riskerar att bli tredje bästa tvåa efter En bro Förmyckers genomklappning i sista omgången. Vi kanske ses igen redan nästa år, vem vet?

Ettan sa...

Skaderapport:
Krafig svullnad, fin missfärgning men inget brutet. Högläge vid vila, annars rörlighetsträning och viss mått av försiktighet.

Känns surt att tvingas kliva av efter 3 minuter i säsongens viktigaste match. Nu ser jag fram emot SWSLC där jag har revansch att utkräva på Torrisen.

Björn sa...

tycker också det känns helt ok att få spela i sjuan även nästa år, men det var en rätt seg förlust i lördags... seriesegern tappade vi i våra usla insatser på hösten - tre poäng på fyra matcher mot SP, Cassi, Muza och Kronis :-(

annars känner jag mig nöjd med att jag prickade in exakt rätt tabellrad för SUS redan i februari, var bara målskillnaden och serieplaceringen som var lite fel...

http://susfotboll.blogspot.com/2009/02/spelprogram-2009.html

Daniel sa...

Imponerande Björn!

Björn sa...

en sak som jag helt glömt från matchen är domarens åtgärd innan avpsark där han förbjöd mig att lira i långbrallor, redan där förlorades matchen.

Axel sa...

Omeh! Det är ju du Björn som verkat i det tysta för att få in ditt tips från februari. Det här var en riktig ögonöppnare.

Ettan sa...

Det skrämmande att se vilket inflytande Björn ändå har. Jag tror att allt snack om Hawaiipizza till fredagslunchen under hösten bara varit snack!