onsdag 20 april 2022

Spelarpresentation: Eddie Kyeremeh

Det är dags att presentera ännu ett nyförvärv som kommer att göra tävlingsdebut i seriepremiären nu på söndag. Det är chefsscout Henrik Hallberg som har identifierat ännu en förmåga. Eddie gjorde, liksom många andra gjort genom åren, ett så pass stort intryck när A mötte B i höstas att han nu signat för att representera A under säsongen 2022.



Vi vill ju alla veta lite mer om Eddie, så han har fått möjlighet att berätta lite om sig själv och sina tankar inför säsongen.

När spelade du fotboll senast?

Jag spelade fotboll senast hösten 2021. Jag var faktiskt med och lirade på SUS interna avslutningsmatch. Där fick grabbarna lite smakprov på mina kvicka fötter.

Har du någon favoritposition?

Hmm jag skulle nog säga vänsterytter.

Beskriv dig själv som spelare med tre ord

Explosiv, lugn och sten (stark).

Du kommer till SuS genom Henrik Hallberg. Berätta lite om er relation.

Jag lärde känna Henrik genom jobbet på adidas då jag praktiserade i hans team hösten 2021. Henrik är en häftig man med många dolda talanger har jag märkt. Trodde exempelvis inte att han var så duktig på fotboll tills jag såg honom på avslutningsmatchen. Han är en svensk Kevin De Bruyne. Det ska bli kul att fortsätta lira med honom.

Många i SuS har studerat alldeles för länge. Hur ser din akademiska bakgrund ut?

Jag är i grunden Business Developer som jag studerat på Hyper Island men idag jobbar jag som Project Manager på byrån Make Your Mark.

Några snabba:

Pep eller Mourinho?

Pep

Grus eller konstgräs?

Konstgräs

Nationalekonomi eller företagsekonomi?

Företagsekonomi

Mål eller assist?

Mål + målgest

Linda Bengtzing eller Carola?

Carola alla dagar i veckan

Solsemester eller skidsemester?

Solsemester

Cristiano eller Messi?

Messi

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

Bra jävla fråga men en semester i Ghana hade varit klockrent.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eddie är en stjärna, lysande scoutat av Hallberg, återigen!