tisdag 20 december 2016

Nytt år, nya möjligheter

Bästa SUS,

Julen närmar sig med stormsteg och så gör även jubileumsåret, som påminnelse för den som eventuellt inte håller koll på högtider.

Nästa stora event hålls som bekant på Lidingö i Gazoliners regi den 8 januari och där har en fantastisk åtta redan anmält sig. Ännu finns det gott om plats för flera spelare och en sista minuten anmälan är alltid välkommen. För klarhetens skull vill jag påminna om svetthundringen som betalning för kalaset. Tänker att vi säkerligen, ifall intresse finns, kan hitta något pizza-, burgar-, ölhak efter turneringen för att smälta vinsterna.

Gällande matchkittet finns det flera olika åsikter och en konsensus kan vara svår att nå, därför har vi en omröstning på Facebook gällande färgerna på shorts och strumpor. Tröjan är som bekant blå för kommande säsong och tryck + logga skall ännu fixas. Vill än en gång passa på att fråga ifall det eventuellt finns någon med bra kopplingar till näringslivet och något företag där som skulle ha intresse av att sponsra oss för kommande (10?) säsonger. Var inte blyg gällande detta ämne, reklamplats finns det gott om.

Evenemang vid sidan om fotbollen för kommande säsong är ännu öppna, men några riktlinjer har diskuterats informellt. Det är idag mera filosofiskt än konkret, men på tal om en eventuell utlandsresa i samband med firandet så tänkte jag att ifall det finns intresse för att göra en ”turné” exempelvis lö-sö till något närliggande budgetresemål? Det kommer en officiell intresseanmälan och jag kan med glädje arrangera en resa om majoriteten så önskar. Bastukväll kommer även att arrangeras vid lämpligt tillfälle. Önskemål är alltid välkomna likaså kommentarer och ideér.

I övrigt får jag tacka för en intressant säsong 2016, det roliga uppdraget som getts i förtroende och samtliga spelare och bakgrundspersoner inom föreningen som gjort jobbet till en fröjd. Vill även ge Axel en ny eloge för det otroliga jobb han gjort för SUS!

I önskan om en riktigt God Jul och ett riktigt Gott Nytt 2017! 🎁🍾

Jasper

9 kommentarer:

Davas sa...

Björne, du måste skaffa ett Facebook-konto; kombinationen svarta shorts med vita revärer, och svarta strumpor behöver fler röster i fb-pollen!

Axel sa...

Jasper: Otroligt välskrivet! Blir så sjukt sugen på SUS 2017. Den nio man starka truppen som anmält sig till Gaz är ju helt vansinnigt stark! Vilken start på året det kommer bli. Borde antagligen filmas, för det kommer bli historiskt.

Vad gäller vår serie 2017 så är det ju inte mindre än 5 lag med hemmaplan på Zinken som vi ska möta. Helt underbart!

Davas sa...

Dags att göra upp med gamla principer om inomhusturneringar på Lidingö?

Axel sa...

Ja, du kan få min plats Davas, jag kanske måste fokusera på rapporteringen!

Simon Öhrlin sa...

Turné tycker jag låter fantastiskt! Personligen så ser jag gärna en turné inför höstsäsongen så att jag kan spela, men hänger givetvis med som materialare om det blir innan vårsäsongen. Sjukt pepp! Ska vi utnyttja dina bra kontakter med Sveaborgs hemland eller tänker du dig en resa mot tropikerna i söder? Elo har alltid gillar Frankrike och allt vad det har och bjuda på, medans jag mer är en vän av Baltikum, Polen och Tyskland.

Davas, inomhusturneringar är perfekt rehab för korsbandsproblematik, bara kör!

Oavsett hoppas jag på lite liverapportering från Gaz-cup, då jag ska befinna mig bakfull på ett hotellrum i Berlin vid den tiden.


Simon Öhrlin sa...

Glömde några rader!

Gillar givetvis alla andra alternativ på turné. Även inrikes.

God Jul och Gott nytt år Jasper och resten av SUS-squad!

Björn sa...

Härligt SUS!
David, lägg en röst för mig på svarta. Har lyckats hålla mig undan fb i alla år så jag tänker inte trilla dit nu...
Appropå rapportering från Lidingö, frågan är ju om det handlar om att göra upp med gamla principer eller kanske följa dem! Alltid kul att ta hem en pokal. Kämpa SUS!

Anonym sa...

Hej kära SUS-are,
en hälsning från en troligen glömd "i-skuggan-SUS-are"
Mitt lag WESTIS är tillbaka i hetluften om kampen
gällande Holmen-mästerskapet i div.7
Westermalm försöker återhämta sej från förra säsongens
fatala misslyckande,vet inte hur det gick till...
Men å andra sidan är vi hemma igen och mötena med SUS,
som alltid är läckra att möta,
jag var med på 70-talet så jag vet...
Oroande med snacket om vitt och svart...
svartvit-randigt har alltid varit Westis,
man måste kunna se skillnad på W.och S.
Spelmässigt är vi ju lika bra...
Det blir i alla fall skönt med prestigefighten mellan
Zinken och Hagen,minst två Hagengäng i topp,
Westis i topp,och SUS tvåa,
kvalar sej upp i 6-an,det finns hungriga killar i SUS nu,
tror inte dom nöjer sej med en andraplats utan att
följa med uppåt..
Vilket som,många lyckönskningar från oss alla till er alla,
och stora önskemål att den store AH fortsätter att glädja alla supportrar
med sitt dominerande spel på Hagen.

Happy N-år SUS,
SEE YOU NEXT YEAR.

BEEJAY.

Axel sa...

Tack! Då satsar jag på en säsong till som spelare. Gott nytt BEEJAY!