fredag 28 oktober 2016

Veckans knänytt

SUS knän har varit i fokus den gågna veckan. Häromdagen fick kapten Simon ett nytt korsband uppe på Soffan (Artro-clinic på Sophiahemmet, Magnus Forsblads specialklinik för SUS-knän). Enligt rapporter ska det ha gått bra alltihop och Simon blickar fram emot två veckor i böckernas värld.


Senaste knärelaterade SUS-nyheten är dock från Davas som nyss inkom med en rapport till STJD-redaktionen: Sjukgymnasten misstänker att Davas inte haft något fullfjädrat korsband att tala om på många herrans år. Varken operation eller förtidspensionering som fotbollsspelare verkar aktuellt heller. Av allt att döma så kan Davas fortsätta sitt korsbandsföraktande spel under 2017.


Heja SUS!

2 kommentarer:

Simon Öhrlin sa...

När jag träffade min sjukgymnast 4 dagar efter operationen fick jag höra att jag ligger 6 veckor före i rörlighet i knät! Så fortsätter det såhär kan jag nog vara med på inomhusträningarna till och med. ;)

Daniel sa...

Det var roligare när det hette "Vekans knänytt"