måndag 14 april 2014

Vad var det han sa?

Efter slutsignalen i lördags har telefonen gått varm på SUS-kansliet. Många är dom som velat snacka om SUS formidabla seger, men en återkommande fråga har varit:

Vad var det egentligen Johan sa till Björn innan straffmissen?

Eftersom jag själv inte riktigt minns så lämnas frågan härmed vidare till STJDs läsekrets. Själv noterade jag bara att Björn, av nån sorts strategiska skäl antar jag, lade bollen till rätta och sen helt sonika ställde sig med ryggen mot målet, för att på så sätt (återigen mitt antagande) göra sig helt oläsbar av målvakten. Vad Björn nog inte hade tänkt på var att han på så sätt istället verkade bjuda in till en dialog med resterande spelare på planen, inklusive SUS nr 18. BIG mistake! kan vi konstatera såhär i efterhand. Men vad var det alltså Björn fick höra sekunderna innan han vände upp och slog straffen i famnen på KFKs målvakt?


/A

9 kommentarer:

Davas sa...

"Får man ens slå en straff i de där brallorna?"

Axel sa...

Oj! Känslig fråga tydligen

Björn sa...

haha... jag vet vad Johan sa iaf...

Björn sa...

Apropå brallorna körde jag faktiskt shorts nästan hela matchen. Tog på mig långbrallorna lagom till straffläggningen...

Johan seidefors sa...

Tror att jag bara uppmärksammade Björn på det olyckliga i att den som blir nedtacklad, därefter också slår straffen. Som Hives sjöng på deras första platta: hate to say I told you so.

Davas sa...

Lunchade med vår gamla #8 idag. Han hade en annan idé om hur den här ordväxlingen kan ha gått. Om jag bara kunde minnas...

Björn sa...

Jag vet Davas. Underbart!

Björn sa...

Johan, helt rätt. Precis vad jag själv tänkte också innan du sa det.. att jag då ändå väljer att slå strafen kan ju beskrivas med ytterligare en Hiveslåt, a.k.a I-D-I-O-T. en av mina favoriter med Hives för övrigt...

Axel sa...

OK, nu övergår jag till att vara nyfiken på vad Hockey hade för teorier egentligen, och på vad ni åt, var, och varför? Vilka matcher framöver tänker han stå?